Saturday, July 02, 2005

hmm...dah lame aku x ckp pasal persoalan2 yg timbul kat skeliling aku eh...saikiing neh asyik dok pasal aku jer ek...hahaha....
knape ek...bile kite dah terkene aniaya...kite akan brdendam?
aku bukan pe...dendam yg aku maksudkan bukan dendam nak bunuh org tu ke nak pa pe ke kat org tu..tp dendam yg aku maksudkan neh...dendam yg wat kite x mo jumpe org tu...dendam yg wat kite serik nak melalui situasi yg menyebabkan teraniaya tu...ade gak la kes....org yg kene tu berdendam,siap x mo langsung ngadap sesape yg dtg dr spesis manusia yg wat die teraniaya tu...
aku slalu habaq kat kawan aku...biar org wat jahat kat kite,jgn kite wat jahat kat org...sbb bg aku...bile jahat dilawan ngan kjahatan...walopon kite x bermaksud sbenar eh nak jd jahat,tp,sbb die dah wat jahat kat kite dan kite nak balas gak...itu x baik...sbb x silap aku,allah ade ckp...stiap perbuatan ade balasan nnye....maka,stiap mende yg dibuat baik atau jahat...allah akan kasik balasan....x pat allah tunjukk kat dunia...kat akhirat sane sok allah balas...just wait je la....jd bile kite nak balas jahat kat org jahat tu...mmg la die akan kene balik ape yg die wat kat kite...tp,sbb kite dah wat jahat yg mane allah pon x suke...you are not included from getting balasan from HIM...biar....biar allah yg balas je .....serius..mende nih serius nih...aku dah alaminye...the story?let me keep it in my memory je la...x baik bukak aib org lak...kang tersedak org tu...heh!tp...yappari sbg manusia,kite nih lemah kan?...aku pon mcm tu gak...aku x la prefect...aku pon ade gak dendam...cume mungkin dendam aku nih aku just simpan...sbb aku tau...x de gune nak balas balik...lagi wat ati/emosi sendri saket nnt....dan aku trus berdoa gak la...agar allah kurgkan rs marah aku pade org tu...sentiase sepertimane aku ade dok habaq kat kawan aku (yg mane ade mintak opinion aku ble derang pon kene cam aku)...sabar....tu jer...jdkan...mende pahit tu satu pengalaman yg baik kat kite agar x terkene lagi...jd leh wat kite lebeh berhati2 kan?heh!
nota kaki(bl mase wujud neh..hahaha): mekaseh ah k.mila...nnt next time i go to your house again la eh.....muahahaha.....nasib ah umah aku x de tv...kalo x ,mau aku x blajo neh!

No comments: