Thursday, July 14, 2005

esok ari jumaat...

yeah,sok jumaat menjelma!!!!dlm banyak2 ari..ari jumaat ah yg paling aku tunggu ...sbb,ari nih ah aku akn rs sronok...tp kalo dikenang balik...ari jumaat gak la...memacam ah pritiwa blaku pd aku di ms silam..maaa...betsuni....bukan pe,bile jumaat,kuliah sket jerk...balik umah,kemas2 bilik...pehtu bleh wat ah aktiviti yg aku suke...menyendri slama beberape jam tanpa gangguan..muahahaha...pelik lak aktiviti aku neh...aler...bukan lame pon,petang tu mula ah aktiviti geng oita...main ke,makan2 ke...ape2...
oh ye smlm aku ade mende nak citer kan?...
smlm kat klas nihon jijyo...ade aktiviti klas...upacara minum teh...err,x ingat ah lam nihongo ape panggil die...uihh...trato jer step die nak wat teh...kalo ikut aku...ameh teh uncang tu...buh ayo paneh,gula..kaco2...buh lam cawan minum ah....tp derang...setiap mende kene ade step dia...sampai cr nak lipat kain nak lap cedok air tu pon ade cr dia..uihhh....bapok kagum aku....dr situ aku leh nampak,budaya derg yg terato dan bersih....setiap mende ade peraturan...disiplin penting weh!...sblm minum tuh...ade ah kueh ape tah die kasik..memula takot gak nak makan...tp,sbbkan x leh chek n kalo tolak..amat ah kuang ajo..jd,kami sepakat utk telan je...ya allah,harap2 x de mende ape lah kuih tu...kuih tu rs manis jer..erm..cam buat dr tepung beras ngan gule jer..maniss...pehtu,derg kasik aku minum air teh ijau yg amat ah pekat,berbuih...srius air tuh rupe cam rumput kat laman umah aku...cabut pehtu blander ngan air panas sampai hanco...terseksa gak nak telan sbb kaler yg sungguh menggerunkan...tp,aku telan gak ah...so,...x kenal maka x cinta..tak cuba maka x merasa...kan?...so..bile minum..perghhh...sedap!!!!marveles!!x pat nak aku citer sedap die(idok ah sedap sgt...tp,sedap lah!)....peh abeh suma tu..last skali sblm kuo,aku gi ah brgambo ngan makcik2 yg dtg...derg sume pki kimono,lawoo giler...paling aku suke sorg makcik nih...muke die mmg betol2..kokoro ni ochitsuku tol...ngan kimono die yg lawo tu..isk...aku amek ah gambo dgn die,aku puji la die lawo(ikhlas la wei!)..pehtu die puji aku balik...die kate gak tudung aku lawo...ngehehe...makcik,tudung saye neh murah jer...sepuluh hengget jer...ngahaha....best ah pengalaman smlm....
ari nih...kawan aku tepon ...masya-allah!terkejot aku dgr citer die...sampai cam tu skali manusia nih sanggup buat..isk..igt kan mende2 cenggitu x kan jd ah kat jepun nih,tp..jd jugak...smoga ko kuatkan smgt dan x truma agik eh...aku jg ko dr sini...
ok la,lambat dah nih...nak gi geledah sat lelaci lam umah nih,sbb sok klas vbl tu nak suh bw kertas2 lama dia...adeh..mane aku ltak neh????

No comments: