Tuesday, July 05, 2005

hari gatal sedunia(aku je la)

weeeee.....aku gi klas ari neh lemau gile...mate kecikkk je...makne nye,ngangtok ah tu...brape kali dah aku terlelap lam klas....hehehe...lam ngantok tu,sempat gak aku wat muke chomeii kat mamat francisco yg pade aku ngan cik bal..amat ah sombong nye die...hehhe...akhirnye...senyum gak die kat aku...br ko tau aku neh comel...ngahaha..peh tu...lunch gi cam biase kat skolah..tp menu ari nih sedap sket..ikan masak ape mende tah(masam ah tapi)...kire ok la...abeh mkn...tesrempak lak ngan benet n gang(org jerman)....lagik skali wat moker comel...ngahaha....jumpe lak ngan pensyarah EU aku(london mali!)...wat muke chomel lg...die tego aku ngan senyuman yg best!..wo!...gatal sey aku...pastu...rs cam nak gi klas BI yg aku x gemo tuh...tp yappa...klo pegi skadar duk lam klas pehtu tido..baik balik...tol x?pas aku pastikan yg klas BI tu aktiviti die cam biase(sensei tu..agak kurg pandai sket ngajo BI...isk x baik aku nih!)...so,ngan kelemahan sensei tu,aku pon amek ah kesmpatan wat kberape kalinye...x gi...
balik2..sampai blik....booommm!trus tido!!!bebngun je...ujan lebat gile kat luo..plan ngan kmila nak gi matsuri..pehtu kansel...aku pon sedey..sbb semgt gile nak gi...
namun...sbbkan kmila n cik bal sanggup redah ujan...ape lagik....trus kejo densya trus gi bando...ha...maka,akhirnya aku pon sampaigak la ke....nagahama matsuri....perayaan tuk musim ujan(kmila kate)...beh ah gak..cam pasar mlm pon ade..tp...gerai2 banyak..cume mende yg dijual tetiap kedai sume samer jek..yakitori,ikayaki,main mende tikam,tako yaki..aler mende2 yg org jepun makan...x de variasi...k.mila kate derg neh takot sket nak jual mende br takut org x bli...haha...mentaliti derg still lagik lom maju gak!ahaks!sempat gak ah berposing ngan org jepun yg pki yugata...aku ter-asyik lak ble tgk persembahan keagamaan die..menarik....yappa...bunyi gendang+seruling+cing2....bleh wat kite asyik....sbb tu lam islam....bunyi mnde selain yg dipukul...x digalakkan(kalo slah,betolkan).....walopon ujan lebat..kami berjalan ngan payung..but aku enjoy gak la...dr situ aku leh tgk budaya or more to kepercayaan derg..aku leh nampak sendri la...ape yg derg nih org jepun percaya...so,dr sini bleh wat perbezaan sket ngan agama aku sendri...heh...best2...
kitaorg kejap je gik sane...pehtu balik...sok skola la...x leh enjoy lelebeh....pas mkn mlm...smayang kat eki..isk,ade sorg pakcik neh tego aku...isk..aku x tau la die ckp ape sgt sbb bahs die nih hogen(longhat) die banyak...yg aku paham...dok puji aku lawo...kate aku ade mate galak..isk...takot aku....cam mabuk pon ade pakcik neh...pehtu dok sentuh2 pale aku...nasib k.mila ngan bal ade....ckp bebaik ngan die..pehtu cabuttt!!!!
tu la..gatal lagik...org kate jgn pi..aku degil gak nak gi..hahaha...padan muke sendri!!!!...pe pon..aku enjoy ari nih...
erm...aku rs aku ade wat salah ngan org ari nih....aku mintak maap eh...x sengaja....=)

No comments: