Tuesday, May 31, 2005

wei^wei...tu lah kate permulaan aku utk entry this time...muehhehehe....agak lame gak(eh!lame ke?)...aku x naip utk menatang nih...sebeno eh maleh,tp...taip gak ah...
aku ari nih wat chukang utk paper nihongo tatabahse ngan dokkai...yg x beh nyer..dokkai x leh wat...uwaaaaaa.....slamatkan hamba mu ini ya allah!....tp dlm pade sedey2 tuh,aku wat lagik keje jahat...jeng-jeng-jeng-....aku ponteng!!!!ngehehe...ampun sensei...next class i come eh?...
hmm...persoklan aku today...
kenape org yg kite nak, x masuk dlm mimpi,tapi org lain yg masuk?ha...what`s the sign?(persoalan ini tiada kaitan ngan yg idup ato dah maninggal ato pade tuan nyer blog...)
saiking nih...hal nih slalu blaku pade tuan nyer blog(ahehehe...kantoi!)
tp...rasenyer tiade pa per yg blaku....mimpi itu mainan syaitan..nau`zubillah hu minzalik...
okeh persoalan kedua...
knape harus nak bimbing org ke jalan kebaikan tp dgn cr yg tergesa2,mendesak tanpa berhikmah?bukan ker...kalo kite nak bimbing ato tego org tu kene secare pelan2 dan elok2...sian yg kene tego tuh...bile kite salah tego org...org tuh akan terase tau...die akan terase betape teruknye die sedaangkan perkare teguraan tu kecik jer...dan cr melaksane atau x tu,tepulang pade dri...ustaz pernah kater...ble mahu buat perubahan kpd kebaikan terutama yg berkaitan agama kenelah dibuat hanya kerana allah,dtgnya dr hati..bukan kerana disuruh atau ikut adat semata...ha...cam tu baru la betol...nak nasihat org..kene lah pastikan dri tu..okeh ke tak...elok ke x prangai tu br bley tego...br direspek org..kan?kan?hmm..tah la..kenkadang manusia nih sering wat andaian,dia harus betolkan yg salah depan mate die secare trus....tanpe kire emosi dan cr yg sesuai nak tego...x pk,ia akan dtgkan aib pd org tuh...bukan ker agama islam nih agama yg sopan dan berhikmah dlm semua perkara?...allah dah tetapkan care yg baik camne nak tego org kan?kan?...hmm...meh ah kite kaji sesame ek....

No comments: