Monday, May 23, 2005

serius talk...

dosakah aku bila dicintaimu
bila jalinan hati kini menderaku
tapi haruskah diriku pasrah
diriku mengalah

memang cinta tiada bermata
bisa ciptakan sedih juga bahagia
aku kini terjerat kerananya
susah lepaskan dia

jalannya cinta nodai hati
aku dicinta jalinan tiada pasti
dan aku tak harus terkalahkan
dandiriku terabaikan
ku ikuti jalannya hati...

bile dihayati bait2 lagu nih(kris dayanti)..aku rase cm lagu nih sungguh ah puitis...bukan pe...1st time dgr lagu nih wat aku terpk....pasal mender subject utama lagu nih...hmm...allah ciptakan cinta pada manusia...hmm...tp slalunye manusia mesti anggap cinte tuh mesti kaitan nye ngan sesame manusia...hmm...pastu br dtg subjek kedua cinta ngan pencipta...hmm....mind setting dah salah lar...aku pun cam tu gak...isk....patut kene igt,everything happen ke atas kite nih adalah sbb cinta DIA pada kite..cube kalo DIA x cintakan kite...mesti seksa dunia nih kiter rase..jiwa x tenang..dan x rase kenikmatan islam..hmm...pastu kite pon x kan merase nikmat cinta sesame manusia ye tak?tapi tuh la...bile keciwa,org akan kecewa lebih2...igt duhnia nih dah berakhir padahal itu br testing jer dari DIA...blum kasi xm besar2an lagi tuh...hmm...pasal aku ckp mende nih eh?ape kaitan ngan lagu nih...hmm...
bukan pe..bile dgr lagu nih sesuai nak dikasi pada mereka2 yg hadapi problem nak luah tapi x terluah..hehehe....lirik die cm kasi motivasi kat depa2 yg keciwa...kene truskan idup beb...hidup mesti ade masalah,kalo x...itu bukan idup namenye...itu lakonan...cm citer novel2 yg aku suker bace...mesti last die appy ending...hahaha...tapi in real life....such things like that just 10% je yg akan jd realiti...tetibe tingat ayat yg allah ade sebut dlm al-quran(x igt surah pe)..."setiap kesusahan/kesulitan itu akan ade kemudahan nye"...cm tu ah lebey kuang bunyi die...kalo salah..sesape betolkn aa..mende nih ah aku pegang bile rase susah tokuni dlm time aku tingat ato rase sedey ble ade org wat aniaya kat aku...ahhh...sudah..igt lak citer sedey lak aku nih...aku dah tutup buku dah ceciter tu...ape pon entry ari nih sedikit serius sbb...lagu nih wat aku pk serius..x pe..sok aku taip entry memain eh...=)

No comments: