Wednesday, May 31, 2006

kisah sepupu ku...huh!

ngeee...
ari ni blaku satu kejadian..maa..betsuni xde la mende pon...
aku ade la sorg sepupu neh...
da kawen da...
cume nyer aku x berkenan ngan prangai derg ini...
da elok2 duk mesia..keje byk kat mesia tuh,makan senang,solat senang,famili dekat...
tup-tup...
mak aku kate derg nak dtg sini(jepon!)...aku tanye mak...byk giler duit nak dtg sini(guys,bukan ler nak kutuk derg miskin ker ape...it just,klo aku xpat scholar neh,mmg xmampu dtg sini)..tanye mak lg...derg dtg bercuti ke?..mak jwap..derg dtg sbb nak berkerja..
now guys...
kastam kat jepon neh kibishiiiii(strict)...how come bleh lepas camtu jek...sedangkan derg dtg bukan nyer under syarikat anta ke ape...derg neh dtg merantau!men redah aje...aku dah smell something fishy going on here...
tp,lantak ah..asal kn x nyusahkan aku...aku pon welcoming derg gak la...:)
tapiiiiiiiii....
ble derg da ade kat sini...
mak aku terbagi no tepon aku kat derg...
so,derg pon tepon aku...pastu ade ke patot tanye,kat tempat aku duduk neh ade keje kosong x?
aaaa...sudahhhh....mende yg aku xsuke mcm nak blaku...
derg tanye lg...mane umah aku...aku ckp je jaoh(ayat mengelak scr halos)
bile aku soal pasal visa derg visa ape...tetibe je die end conversation....ok..means nyer cam masok scr x betol la tuh...
aku pon bio je la..
asal kan jgn nyusah kan aku...
then...
sejak derg tau no tepon aku...asyikkk main je tepon tuh...kinda like mishkol2 sekejap2 tuh...memula aku buat bodo jek....sbb aku tau ah,nnt senyap je la kang ble die da gip up...bukan aku tamo angkat,tp aku xnampak kepentingan nyer die nak tepon aku sbb nyer sepupu aku(pompuan) tu da balik mesia da...tinggal la husband die kat sini....
ble da lame x men tepon....aku igt da xde la die nak tepon da...
skali ari nih...
dr pagi td
sampai la ke mlm...
tepon aku tergedik2 aje ngan mishkol dr bangla tuh(mmg bangla pon)
aku da bengang!
aku tepon umah...hahaha...xpasal2 aku gi amok kat ayah ngan mak aku(ok...aku neh panas baran gak!hiks!)...
naaa,ekcelli nak kompomkan kut2 la ade ape2 blaku kan,sbb asyik miskol je dr pg sampai ler ke mlm...
ayah kate,xde pape pon...
aku da gak...
saje la tuh nak men2 tepon ngan aku...huh!
ayah aku pon da bengang gak sbb kaco anak die yg besh ini....hahahaha
skali aku lak,cool kan ayah aku,almaklom la...xkan ler nak rosakkan umah tangge org yer dak...
pas aku borak ngan mak-ayah sume...
elok plak die miskol lagi!!!
warghhhhhhhhh!berkali2 lak tu...
aku amek langkah drastik...
blok number tuh!
memuler dlu tamo la blok sbb,takut2 ade hal kecemasan ke kan...tp,ble da jd cam ni...aku pon telh tahan...drpade aku berlaku kurg sopan dgn die,baik aku blok je number tuh,kan?
hah!
padan muker!

5 comments:

Acid (mojiah709) said...

abeh tu camnala agoknyo nasib dia di negara matahri terbit nanti no...
sy doakan yg terbaik ajola.

Kamu bila abis course, belajor ape no?

err_quek said...

tatau ler saye cik raksase ijo...
hope die slamat dah bahgie ngan idop nyerrr...
woo..
saye amek lektrik eng....
klo sy hebat dan tahap malas saye ini di-reduce-kan...
insyaallah..
2tahun lagik balik ler saye ke mesia...

Anonymous said...

elelelele.. resakse ijo nih.. nak mengayat yehh... :P intan nih lagi 8 tahun study... lamanye course meter die tu...

alerr... benci2 kat bangla tu, citer hindustan layan gak.. tahpape.. blewkkk

err_quek said...

hiksss!cik ary...sekeh nak?ble mase org layan citer industan?ble mase lak bangla berlakon dlm citer indostan?tahpape

Acid (mojiah709) said...

hahaha korang ni kelakar. selamat lulus dan belajar sungguh sungguh nanti sy belanja makan to celebrate for yr graduation ceremony.