Friday, May 26, 2006



nampak dak mende sblah neh?
haaaaaa...
mende neh la yg membuat kan aku tensen!
sapa tah manusia yg mencipta mende neh...

jikkan 1st(experimen) aku kene pasang mende alah neh...kene masukkan sgale jenis elektronik(s) kat board die then pateri kan...
bab memateri ni mmg aku kat skolah dlu slaloo gak buat...aler..ms pmr amek kh dlu buat kan projek neh?pastu ble aku msk sbp,aku amek tekno...lg la kene bergelumang ngan mende neh...

aku ade satu prob..setiap kli nak men-materi mende alah neh...tgn aku tetibe ade satu penyakit...mengeletar!mcm ade saket parkinson lak lagaknyer tgn aku neh...so,ble time aku buat jikken neh kat lab aritu...pakcik makmal tuh gelakkan aku sbb tgn aku menggeletar..chet!

pastu..ble da siap suma...adesss!ade 1-2 mende aku salah pasang..like terpasang terbalik...kene betol kan balik...kire ok la tuh...
pastu da siap pasang suma...
kene chek lak..die berfungsi ke idok mende alah neh...
memula aku chek...die nyer meter worked gyaku(terbalik)...eeee...wayar itam ngan merah kat board tuh salah parking daaa....

pastu..
nak chek accurate ke x mende alah neh...
aku pon chek ah...
skali..
aku jd pening...
byk giler meter!mane nak gune neh?
mcm mane nak bace neh?
xpe2..aku buat gak...pastu tunjuk kat sensei..sensei kater..salah neh...buat balik!

ok...aku buat balik...
then tanye...
ape yg salah...
die pon membebel la...pasal no dan how to mengira senggat dlm meter..
aku lg xphm sbb,aku nak tau..ape yg aku buat salah...
tanye lagik...
die ckp lagik mende yg same...
huarghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

last2...aku ngan bal...kua blk jikken...cr senpai...
senpai tu ckp...mende neh mesti dicipta utk mesra penggune...
mesti senang aje meter neh...
skali...
haaa...
kan da kompius...
maka...kami bertige pon membuat la teori sampai la...terkua idea mcm mane nak bc mende alah neh...

dannnnn
akhirnyer!berjaye gak aku membace meter alah neh...
huh!
mendo kuseeeeeeeee!nak kene kire2 la plak..ade yg kene darap la, bahgi la..tahpape...
tp..tu la basic kan...
mende neh dicipta dlu sblom digital tester tuh digune...
hmm...

7 comments:

Anonymous said...

mende mudah cengitu pun tatau.. kalau saye, petik jari jer.. 8 ribu mende letrik tu saye siap... tahpape... nih laa, bila sensei ngajar, main2 kapal terbang.. padan muka.. huh

err_quek said...

huh!ckp aje beso..padahal tatau pon mende alah neh..xyah la blagak...sekeh nak?

avie eicca said...

Parkinson?!!jangan ni mengeletar ditambah jelingan manja pokcik lab tu kut:P

err_quek said...

aler kak marina..tamo la pakcik lab tuh..x ansem..da tue lak tu :(
buat ah gosip sy ngan brad pit ke,david borenaz ke,nicholas cage ke...:p

Acid (mojiah709) said...

Err Quek,

ape mende tu?
nampak macam meter api-air aje.

Dia boleh buat ape?

kalau kamu boleh menjawab pertanyaan sy dgn penuh passion and enthusiasm, pasti kamu akan merasa seronok dan kurang tensen...

Usah biarkan rasa takut mencekam your confidence. Notthing is easy in this world.

err_quek said...

dear raksase ijo...
aiseyyy...
mende ini adelah sejenis meter dimane ia dugunekan utk mengukur rintangan ke,nilai arus ke sama ade nilai arus dc atau ac secare manual..mende alah alah neh die nyer ketepatan xlah bagos sgt sbb hanye leh ukur ketepatan smpai 2titik perpulohan aje...
pastukan,
mende neh agak menyusahkan manusia sbb blom ukur nilai ape2 kene plak tentukan atau men agak2 range alah yg kite nak ukur nilai aros atau rintangan die...pastu kene plak pastikan meter mane nak bace..
phew~~
arap cik raksase ijo..berpueh ati ngan penerangan saye neh...
bak meh coklat sekotak..
penat taip neh..
xmo coklat 50sen tuh..nak yg rege sebijik 3ringgit tuh...:p

Acid (mojiah709) said...

ceh wah...Err quek,

kamu ni baguih jugok eh dalam bab ekplenasi ni...Itu menande kan kamu tu tak lah tensen sangat dan masih mempunyai harapan untuk cemerlang alam pelajaran kamu. Kalau tak kamu mesi dah maleh nak explain kat sy kan kan kan?

Man cokelat ku????

wasalam
Greenmonster aka mojiah