Wednesday, May 10, 2006

jd dr psyko jap...

pernah x korg rs atau even terfikir...rs nak ilang sekejap?tteuka....mcm nak gi satu tempat yg jaoh atau tempat yg langsung org x kenal kite...mcm tempat yg mane kite leh buat suma yg berlaku reda sekejap?...hmm...klo tanye aku..mmg kenkdang aku pon ade pk gak..korg?
tingat kata2 kawan aku...*ekcelli die nga bermasalah*..."kan baik klo suma bende dlm dunia senang nak diselesaikan,xyah pk panjang2,xyah nak lari2(dr prob kut?),xyah nak simpan2"...."dgn actions je,die bleh paham ape yg aku rs"...pergh...aku jwp balik..."klo suma mende jd cam ape yg ko ckp,xde la kenikmatan sakit tahan problem"..die ketawe...
maaa...
idop xde masalah...
bosan kan?..bayang kan..idop kiter suma goes well aje...x advencture langsung...asyik ketawe aje...langsung x berpeluang rs puas lepas nangis..*besh woo!*..klo xde problem..xke idop asyik jadi mende yg same aje...
kenkadang...
dgn masalah bole buat manusia lebih matang...dr masalah kite bleh tgk,cr kite berfikir nak selesaikan masalah tu...dgn masalah kite bleh gakdpt idea baru camne elakkan masalah tu blaku lagi..dgn masalh tu jugak..bleh merefreshkan seseorg itu(aku rs korg xpaham kut ape aku ckp,psl aku pon x pasti maksud ayat aku neh..hahaha)
tetibe nak ilang...
bukan la nak lari dr kenyataan yg skang tgh bermasalah,tapi..cuma nak bersendirian...temenung*pesanan penaja:uztaz ckp,xbaik termenung lama2 nnt minda yg positif bleh jd negatif*...bagi ruang kat diri sendri menilai ape yg telah-sedang-akan blaku...pk solutions towards the end of it....and of coz la..ble ade prob...klo leh cita la kat sape2...nak simpan sensorg bleh,tapi,tahan ke?*yg nih jgn suh aku jwp...hehehe*
dan yg paling penting...
doa,solat...tu yg penenang paling mujarab aku rs...alquran tuh...jgn tgk aje..bace...even x paham maksud pon...ayat2 allah tuh mcm ade satu kuase sejukkan ati yg sedang parah membare(cewah bahse!)...aku amek la sikit firman allah dlm salah satu surah Nya..."setiap kesulitan/kesusahan itu akan ade kesenangan di kemudian harinye"...haaa...itu kate2 yg aku pegang...
hehe...
dah la tuh...masalah tetap masalah...idop kene jalan jugak beb!
anyway,
macihh sbb suh aku dgr masalah ko...senyum k!

No comments: