Tuesday, May 23, 2006

hah!kantoi!!! (T~T)

utk korg yg tatau...aku kat sini dok umah sensorg...kire menyewa sebuah aparto(dlm bm..erm..apartmen ke ek?tp xde la cam apartmen pon umah neh)...umah aku neh kire lengkap ah suma...mesin basuh ade,peti es,oven,dapo,toilet,tb,lap top cume nyer xde katil jek..sbbnyer klo ade katil nnt umah aku jd kecik...pendek kate..setaraf ah ngan umah aku kat batu gajah nun...ble aku citer kat mak tentang condition umah aku...mak aku susah nak membayangkan betape byknyer duit aku padahal..half of the things yg aku ade sume second hand nyer...hehe..

dok sorg neh...suma mende kene buat sendri..specially kene bajet duit nak bayar bil bulan2..duit umah,gas,letrik,tenet,tepon...so,ngan gaji(scholar) yg aku dpt tuh,aku bayar mende2 neh la..ade la gak lebih SKET nak buat blanje makan,sopping(dgn kadar x melampau),enjoy2 dan simpan SKET...hehehe...

hah..ekcelli bukan nak citer pasal tu...

ble dok umah sorg kan..kan..so, ji-yu ni(bebas) la aku nak pakai ape pon...dsbbkan skang neh da nak msk ala-ala musim panas...dr long pants jd short pants...aku slaloo la berdoa kan kan..supaye xde la org asing(laki) dtg umah...sbb nyer klo derg datang aku terpakse kelam kabot nak tukar sua jd proper sket...hehhe...slaloo nyer umah aku neh..pompuan je la pon yg dtg bertandang..kire problem bergegas nak pakai tudung tuh xde la...

untill la arini..*sob..sob!*

aku nga nak msk...ade org tekan loceng pastu ketok pintu..cr die ketok pintu tu cam bal xpon cam kjaja...sbb byk kali ketok...aku ngan slambe nyer bukak ah pintu...dan...huarghhhhhhhhhhhhhh!!!!pakcik takkyubin!anto beras..ades!mmg aku dlm keadaan x proper la time tuh...nak buat camne...aku buat je la muke bodo..dlm ati da menyumpah da pakcik tuh...aku rs pakcik tuh dlu pernah gak anto barang kat umah aku..tp time tuh die tepon dlu then aku sempat ah bersiap sedia pakai tudung sgale...so,sbbkan aku xpakai baju cam keadaan biase,die pelik,die kate betol ke aku tuan umah neh..aku dgn muke bengang..aah pakcik(transalated dlm bm)..cepat2 aku sains form penerima..huh!ble da selesai urusan...die ckp sumimasen...huwarghhhhh!!!!da kantoi,yg pakcik ckp sori buat pe!!!lg terluke ati ini...

tp,xpe la...
da kantoi pon...bukan salah pakcik itu,aku yg salah sbb sapa suh men bukak pintu trus...
rezeki pakcik lew...
tp,series aku maloo lg ngan pakcik itu...
harap2..die xler dtg anto brg lagik da umah aku...
da bape kali dah kantoi neh...
payah nyer la hai!
*peringatan :sesape laki yg ade hal kat umah aku..tepon ler dlu,bg aku siap2 pakai tudung sgale..tamo la kantoi lagik..huu~~
huarghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!
(T~T)

4 comments:

Anonymous said...

heh...
sengaje jer kantoikan diri sendiri... alerr tau laa, awak suka kat pakcik posto tu...
ngade.. nak ngorat tu biar laa bergaya.. ngpnongoegek

tunggu laa nanti, bila awak dah balik msia... tetiap hari saye ketuk pintu umah awak.. saje2 buat awak kantoi... leh tgk... hikkk... blekkkkkkk

avie eicca said...

Wakakakakka...serius giler nyer lawak.Kak makan nasik sampai tersembur keluar!len kali wat lagi>:D[gelak evil].Semoga lain kali orang yang muderla cikit:P

err_quek said...

to ary: wei ngokngek!nak kene sekeh ke?..awak dtg umah saye..saye keja awak ngan batang penyapu!huh!

to akak marina:huu~tu la..tahpape pakcik tuh..da ler x ansem..uwaaaa...

Acid (mojiah709) said...

selaat datang ke my blog...actually no problem la u can try again, ma.

My monster cute kan...hehehehe

Greenmonster