Wednesday, May 24, 2006

beras punyer citer

ari nih nak ckp pasal berassss...*xde kaitan yer ngan pritiwa smalam..akekeke*

sejak aku duk nihon neh(ade la da dekat setahun plus2..)
mase dtg memula dluuu aku di ajar telan beras jepon...mmg ms memula dlu...kembang ah tekak nak time beras neh..yer ah mesia kan pakai beras thai..aler yg panjang tuh...tetibe dtg sini kene biase kan makan ns yg gemok2 lembik2 sket..huh!mmg la kurg menyelerakan bg aku yg da terbiase ngan beras taj-mahal faezah kat umah aku nun di saye(klo opah aku lak..beras cap rambutan...hikhikhik)...

beras jepon neh..ader ala2 cam pulut sket..die ble dimasak,lembik2 skit pastu kandungan kanji die byk(warning:pade yg cepat naik badan die tuh..mmg bahye ah beras jepon neh...heh!patot ah aku pon makin debab duk sini..hu~~)ble makan sket ns neh...mmg cepat kenyang namun,cepat gak lapar nyer ~_~;

org jepon,stail makan derg kan pakai chop-stik tuh,so,ble nak makan mmg senang ah ngan 2batang alah neh sbb mmg die tergumpal skali...org jepon stail makan derg simple aje...xde la gulai2 cam mask lemak,kari kapla ikan suma...derg nyer lauk simple aje...contoh satu hidgn lengkap lunch...miso shiro semangkuk(sup jepon),ikan bakar ngan rembesan(?)lemon,kobis mentah yg dihiris alus2,tauhu mentah(aku suke buh kicap jepon atas die..ahehe)...cr makan..ahehehe...pade yg suke buat kuah banjir tuh..maap yer,bukan begitu care makan die...memule irop ah sup tuh,pastu makan ah nasi...pastuh kite amek ah ikan tuh kunyang2..then amek nsik lak...nasik itu akan di blendkan didlm mulut...hahaha...terase lawak lak penarangan aku neh...:p

klo kat makan kat lua,shoganai ah makan mende2 jepon neh...tp ble kat umah...aku msk gulai asam pedas ke,gulai lemak ke,kurma ke..nak makan ngan ns jepon ini kurg mantap ah...selera aku dr 100%...truss turun dr 50%...

jd bg mengatasi masalah ini dr terus berkekalan....

aku mengambik langkah drastik dgn membeli beras thai trus dr tenet...mahal gak ah sbb kene amek kire skali ngan duit shipping...tp menurot ckp mak aku..."alah!bli aje la..perot awak yg nak makan..."ahehehe...neh buat aku syg mak aku neh...ekcelli kikake(erm...mcm mane nak translate neh...disbbkan kut maksud die),ble aku rs cam bahgie aje makan ns kat umah kjaja...pastu rs cam pelik,asal beras die cam beras kat umah aku kat mesia tuh..skali tanye kjaja...akak xgune beras jepon daaa...beras thai aje digune..whoiiih!aku ape lgk...aku abaikan trus beras jepon yg aku da makan hampir stgh taun kat jepon neh...aku dok oder je la beras thai...ahehehe...dgn ini,tiade lg masalah,makan lauk byk,ns sket aje...kikiki...tp timbol lak masalah len...aku terlebih makan la plak...hahaha...kennot krus la dlm erti kater len nyer...

ha..tu kat atas tuh gambo beras jepon..kecik2 dan bolat...ahehehe...
tp kenkadang,aku bantai aje beras jepon neh...
aku neh jenis makan aje sume mende,xde la memilih cam org tuh...mama die msk xikot selera die,tamo makan..ngade lak!haros diikat aje manusia ini pastu bia je xyah kasik makan...bleeeeeek!
sekian bebelan merepek aku ari neh...
oh yer...umah aku neh betol2 atas kedai beras...hikhikhik
kfuza gelar aku ngan bal...anak2 makcik beras...hahaha..mish that lady meh!
*mcm mane nak bc meter alah jikken neh?warghhhh!!!tensen gue!*

4 comments:

Anonymous said...

belle**perahan limau la mas..bile masa lak limau merembes..haha

avie eicca said...

hehehe,gue suka banget sama nasik lembik..hahahha.gue sorang je suke dalam famili gue dong.hikhik.nasib lembikla sedap tak payah kunyah telan jer..wakakaka.

err_quek said...

bal:ahehehe..biase la bm pertengahan

lisa:ha?i`m sorry..i wrote those things in my on language with a mixture of japannese ang english..:D

kmarina:woh!suke nasik lembik ek...isk2...gigi rosak ek..men telan aje...muahahaha

Anonymous said...

suka makan nasik goreng daging merah... sheedappp