Monday, April 24, 2006

lipas!!!!


nak diikotkan la...xsampai setahun agi aku duk umah aku neh...spanjang aku duk umah neh..walopon umah neh suke goyang2 bile angin tiop kekuat,bunyi angin yg bertiop tuh macam taufan aje..tenet xsehebat org yg gune fiber tenet(aku gune line jerk)...tangge mendaki ke umah aku neh yg berkarat...tapi besh tau duk sini...
cume nyer la...
aku heran betol la kan..sejak aku balik dr mesia neh...tetiap ari ade aje lipas aku nampak berlegar2 kat dapo...aku mmg ah geli ngan lipas neh sejak azali lagi...nak2,klo lipas yg cam kat umah kat mesia tuh...eeee....goli den!
tapi...
ble kat sini...tah,nape tah..agaknyer sbb aku geram kut..tahap geli aku tuh menurun sket...aku bleh jerk pukul lipas tuh ngan tgn cam tu jerk..tah,aku xigt kut kegelian time tuh...pas aku lepok lipas tuh...baru naik rase geli...waaaaaaaa....xlalu gak makan...aku basuh tgn cam samak terpegang kulit khinzir lagaknye...
aritu...
aku bermen kejar2 ngan sekor lipas neh...woooo...agak bijak gak lipas neh...aku gerak 2-3 langkah,die pon gerak-gerak...aku brenti,die brenti..wooo...ini sudah menguji kesabaran aku..pap!tamat riwayat lipas tuh aku empok ngan blakang mangkok...pueh ati!
smalam..
aku buat penyiasatan khas....mane lipas neh punye umah...woo...blakang peti es ngan almari kecik-chomel-itam aku tuh derg membina kuarge bahgie yer...sioot jer...klo bayar skali sewa umah neh bleh gak aku bertimbang rase..neh!duk free dah tuh kotor lak tuh...mmg ah...
so,ari neh...
aku gi bli senjate pembunuh...hahaha...aku bli spray lipas!alah,yg kaler ijau tuh!*mcm korg tau aje*...mmg taleh tahan...aku igt nak wat operasi ujung minggu aje..tapi sbbkan aku geram plus,geli sbb die asyik lalu-lalang aje tiap kali aku tutop lampu dapo...haa!abeh aku sembo suma...pastu berpusu2 derg kua...hohoho...mane yg gerak2 aje aku sembo..cam men perang tembak2 lak aku...akhirnyer tah bape eko da meninggal da...xla byk sampai 100 eko...dlm 20eko kut...maybe derg baru membina kuarge derg neh lipas neh...aku dah haposkan skali ngan bakal2 anak derg...huh!pueh ati!!!
oh yer..lipas jepon neh kecik2 aje...bukan yg cam mesia yg beso itam tuh...klo yg tu..mmg sah2 aku nampak aje,aku naik atas bangku..geliiiiiiii!!!!

1 comment:

Anonymous said...

wut a lovely lipas tuh...x sangka ade gak lipas ke..sepanjang aku duduk kat jepun ni, kena gigit nyamuk pun x penah..tgk lipas lg lah.. klu kat msia siap aku kena hurung lalat lg