Saturday, April 15, 2006

aku punya teman...

erk...cam lagu penyanyi indo tuh...hahaha...
dlm minggu neh ade 2mende yg terkezut blaku kat aku yg berkaitan ngan kawan aku...
sorg kat mesia...
sorg lagik kat sini..nun skolah kat atas sane...

mmg terkejot ah...sorg putus kaseh..sorg tensen sahabat...adesss....seb baik ah otak aku neh leh lagik berpk dan bg la opinion yg logik mungkin nak solve kan ke-tak-tenteraman derg neh...

guys...
ble kite isytiharkan kat public that..si polan2 neh adalah sahabat baik kite...sehidop-semati..means that,kita kene mamoru(lindung) kan org tu kan?
ble gembira...sesame gumbire...
ble nangis...sesame nangis(ikot gak la keadaan...)
ble kawan jatoh...jgn gelakkan aje..tolong ah skali...
ble buat jahat..err...xyah la ajak skali...hehehe...
ble tergelincir...cepat2 sound awai2...
ble susah..tolong ah sedaye upaye...

haa..sebut pasal tolong neh...doesn`t means yg kita kene tolong solve kan masalah die,sumbang tenage-duit..etc..kat die...hanye dgn berade kat sisi die..tu pon cukup da...
jujur.
tu penting dlm bershabat baik...jgn la tipoo...nnt kantoi..haa..mampos nak menjawab balik..bukan je nnt kene banned ngan kawan sendri tapi dpt gak kredit dr tuhan...
bile tau kawan kene aniaya...plez la guys..don`t just shut your mouth and let time show it all...even worst,pretend that everything`s fine...padahal da sah2 kawan tuh kene aniaya...isk...aku geram la sungguh ngan manusia jenis neh...patotnye..diikat ngan tali yg taleh putus tuh..humban trus dlm laut...huh!
aku trust la kat kawan aku nyer kawan baik die neh...aku trust that she can take cares my kawan rapat neh from being hurt again...tapi...heh...words yg die keluarkan pade kawan aku neh..mmg menaikkan darah aku...seb baik ah aku da balik jepon neh..klo aku kat mesia lagik..mmg siap ah minah tuh...aku x suke org hipokrit!klo x suke...ckp..jgn pretending k...realiti tuh mmg menyakitkan tp..it is better than lying kan?
aku tgk sendri camne susahnyer kawan rapat aku neh nak bangkit semula lepas die kene `hurt` tuh...how she survived...how that thing effect die nyer life...that time..she was miserable tau x!heee...sesenang je hang jwp...thats ok!heh!backhand kang!

hmm...hehehe..ter emo lak...

2nd peringatan...
xkire la kita kat mane..hatta tercampak kat gurun sahara pon...sense agama tuh penting...jgn la gatai2 nak ubah ikot sesuke ati...tuhan da tetapkan rules..jgn la menggatai nak ubah2..nak ringan2kan...yeah...duk kat sini..xde mak-ayah nak tegah,people around you doesn`t care any possible thing u`ve do/done...xde jabatan agama yg nak tangkap klo wat salah..heh...tah la...dlu bukan men ah kutuk org...last2..u r the one who did it in the 1st place..adoiii laa...
yerp...people changed...
same ade jahat jd baik...
same ade baik jd jahat...
hmm...taleh nak wat pa kan?

No comments: