Wednesday, October 05, 2005

woo....nak ckp pesal pe ek?...pasal bulan posa?..alaaa....maleh aku nak citer pasal puase...ape itu puase...makne puase sebeno...rukun2 dia...sbb aku rs la kan...suma da tau kan?dlu time spm dlu kan kene apal pafa dlu...xkan da lupe kot?ahehehe
cume yg nak aku bebel kat sini...jgn la puase makan-minum aje...mende len cam biase gak...maybe lagi teruk kot..hiks!...jgn puase aje...tp semayang tah mane...kenkadang sesetgh org pk puase neh dah mcm adat...bukan ibadat...x leh ah camtu...tuhan marah la..aku rs la kan...suma org yg pernah sekolah suma blaja subjek pendidikan agame...nak2 kene amek PAFA...ngeee...mesti apal nye la rukun posa..suma tuh...ha...xkan apal aje...x reti2 nak praktikkan ke?...:p
dah stop merepek tang tu...aku nak ckp sket pasal salah satu mende yg sunat yg bulan pose je ade...solat sunat terawih...ma...fadhilat dia mmg besh...afdal buat jemaah..tp kalo cam kes aku neh...buat sendrik2 pon ok...yg penting tau ah khafiat dia...ha ah,mmg...kenkadang terase malas nak kerje kan ibadat sunat yg satu neh...ye ah,perut kenyang pas berbuke,ngulorr je cam ular..(kua dah bahse perak aku)...ble tanye awat x pi terawih kat masjid?...alasan die...xmo la...malas...hehehe...not a konkrit alasan la...ape la salah nye...rebut nikmat allah yg spesel neh sket?...x pat wat penuh...buat ala kadar pon bleh...tp kene ikhlas la...kalo mmg da xmo tu...taleh la nak pakse...allah pon x suke...nnt tonggang-tonggek cam ayam xpat pape...penat je...tp,kene la igt...lam bulan ramadhan serbe mulia neh...setan suma kene ikat...so,bile kite wat mende jahat/xmo buat mende baik lam bulan pose neh...it`s not come from hasutan setan eh...it come from diri sendri...ha,ingat tu...(aku pon kene igt gak neh...isk2)...erk..alamak!!!td aku masak air nak wat milo...skang dah bio lama...air tu dah sejuk...aaaa....xpe..minum air oren kotak je la lam peti es tu..:p

No comments: