Wednesday, October 19, 2005

nasi top-up...



jeng-jeng....neh ade lah masakan aku ketike aku malas@xsempat...
men campak je....yg bekas biru tuh ns goreng...ns koreng kampung kot...ahaha...aku pon tatau la name ape ns goreng neh...lam die ade sayo kobis,ikan bilis yg digoreng rangup,tauhu goreng,jagung(stok lebey lam peti es),sayo kacang-mende-tah name die,pastu aku tabo2 la daun bawang atas nasik tuh..tuh,yg kaler ijau2 tuh..hiks...so,aku goreng2,campak2 ape yg patut jd la cenggitu...yg lam periuk cute tuh(sbb periuk tuh kecik je..hehe)...men campak gak..tup2 jd tomyam...huhu~...dlm tomyam tuh ade la lam 5 ketol ayam yg aku potong kecik2..opp...bukan kedekut...tp,stok ayam ciput je lam peti es la...lagipon,sapa nak makan klo buh ayam byk2...tp aku rs la kan..tomyam tuh kite tuka sket ah name die...jadik..emm..ha!..tomyamhu...hahahaha...sbb aku taruk tauhu byk2 gile...saiking neh...kegilaan aku terhadap tauhu makin menjadi2..tatau la pesal..sungguh sedap ah tauhu neh bile dimakan bersame sup@nasi@sayo...
pesal aku masak ns goreng?...ha.bace title atas tuh..nasi top-up kan?..ha nasi top-up neh bermaksud..nasi lebih kelmarin nyer kelmarin...aku klo masak ns..sket je..ade la lam se-pot,tp,still x abeh gak...so,alamatnye...kene la soknye masak ns pastu top-up lak ngan ns yg lebih kelmarin nye...tp,prob skang neh...kuantiti ns top-up neh berlebihan..sbb,ari tuh kjaja buat kenduri berbuka umah die,msk ns pki periuk ns aku so..ade la lebey yg bg aku la cukup utk aku makan 3-4ari berturut2 dgn kenyang nyerrr...so,utk mengelakkan dr cik tong sampah aku makan nasi tuh..aku msk ah ns goreng bebanyak ari neh...dah sedekah dah kat cik bal..huhu...die kate byk sgt aku ks..ko makan je la bal...aku da taleh nak sumbat da...hehehe....still..lam peti es tu..ade ns top-up lagikk...adesss....

opps...leg-note:has..aku x sakit ati pon!jeles sket ade..hahaha...bia la...page die...=P

No comments: