Friday, October 14, 2005

sejuk!

pagi neh..sjuk weh...pes time lam sejarah aku menulih blog,aku tulih pepagi..ma...xde keje la...nak ngisi mase sementare siap2 nak gi skolah....aku ade terbc blog org..die neh kire senpai aku gak kat jepon neh...kat belah2 atas nge sekolah kot...bile bc entry die bebaru neh...buat aku tersenyum...die wat cam tag la tentang past-life dia,present ngan future dia...heheh...brangan die buleh tahan gak...maa..klo aku lak cam ne ek?from past,present,future...emm...(mcm blaja tatabahse lak..hiks)
15tahun dulu..(1990)
umo aku br 5 tahun...x byk kenangan kot mase kecik neh sbb aku x bape igt..yg aku leh igt time neh aku klo sensiang dok umah opah(mak keje la)...aku suke men ngan anak jiran umah opah kat sebelah tu..man..name die...kecik2 dlu rapat kitaorg neh...ha!br tringat aku pernah jatuh dr tangge...bukan tangge lam umah yer...tangge yg org panjang naik bumbung tuh...mase aku jato tuh...aku terjtoh kat sebelah umah opah aku tu...sebbaik jato atas rumput2 daun...kire tinggi gak ah tangge tu...mak aku nangis2..mak kater aku pengsan kejap...hehehe...alhamdulillah..idup agi aku neh sampai skang...sbb tu kot aku fobia tempat tinggi...xmo jato lagi la...
10 tahun lalu...(1995)
emm..darjah 4...ngee...sekolah kat all girls skool...wo..aku aktif weh kat sekolah...popular sbb lead kumpulan tarian sekolah...time neh,badan aku krus ah..solid woo...aku gak pegang kunci PA sistem skolah...kire time neh...sesape yg nak gune mic kt hall kene tunggu aku...slalu gak ah pepagi dtg lewat sbb ayah aku anto lambat gi skolah(ayah aku cikgu..so,skati la nak gi lewat pon)..slalu gak kene tahan kat pagar skolah...hehehe..tp dpt gak lari dr kene tulih name sbb aku kene lari bukak mic...mic skolah aku tu pelik sket..die akan x kuarkan bunyi klo org len yg buakak...hahaa...betol!x caye?tanye kawan sejawatan ngan aku...derg pon bengang gak...aku je reti handle mic tu...msk sek. men. kat skool yg same..all girls gak...badan naik la...adeh...sedey..:(
4tahun dulu..(2001)
time neh...aku mule la msk asrame penuh...blaku culture shock meh aku!ye ah...from berwatak otai kat sekolah all girls tuh..kene jd watak pompuan baik kat sek campo neh...anyway..sekolah serama neh byk ah ajar aku sampai jd cenggini...duk menetap kat dorm E2-2...jd keyua dorm ngan blok..wahahaha...memcam ah pristiwe best-sedih-takot-lawak aku alami...nak aku citer ke?ahehehehe...xyah ah...byk sgt...harap2 leh jumpe balk suma dak dorm E2-2 time aku abes blaja nnt ngan dak 4zurah gak....(ms f.5 kitaorg da campor ngan student lama...)hmm...agak2..cemmane la korg skang eh?
2tahun lepas...(2003)
alhamdullliah....result spm aku mboleh kan aku msk matrik...sat je...ade la lam sebulan lebey...dpt lak masuk aaj...aku ekcelli x nah mimpi pon nak gi over-c..igt nak tolak je offer pasal sonok sgt dok matrik..tp,mak-ayah aku nyer muke mcm suh trime je offer walopon derg kate ikut suke aku...heh...aku gi je la...bg derg rase sonok sket...tteuka..msk aaj..bulan 1st tuh mati2 aku igt xpat bw ah bahse jepon merepek neh...nangis woo aku...dah a kene dok Kl...x best ma..dok bandar...seb baik ah aku leh adapt gak...AAj...fuh,tensen weh blaja situ lu...sebuk je manjang...kenkadang tuh rs stress je...tetiap week ade test...adeh..tp,best pulok bile pk balik...aku x ah study je keje nyer...byk gak men...hahahaha...ms 2 tahun kat aaj neh...something bad happen lam idop aku...sejarah itam...syazana tau kot kisah neh...mekaseh ah org tuh yg telah mencipta sejarah itam tu..mekaseh...:p
tahun neh...(2005)
wooo...x sangke beb!sampai gak aku kat jepon neh...tup2 dah masuk sem 2 dah aku kat sini...dah masuk autumn dah skang...pose pon kat sini...raye pon kat sinik...dr pengalaman aku yg masih lagi baru neh...sonok gak ah...mekaseh kat famili oita neh sbb sambut beshday aku ms mule sampai lu...sori ek...aku kurg gembire time tu..ye ah...homesick meh!:p...(tatau ckp pe sbb blom ade pgalaman byk agi...xpe kumpul2 dlu..later nnt kite citer)
6tahun...(20--)hmm...dah keje kot time neh(insya allah)...agak2 kan aku kawen da ke time neh?hahaha..ma..wakaran...aku x terniat agi nak berangan pasal kawen lagi la...ape yg pasti..aku akan bw Tikah(adek aku) gi jenjalan....bg die ape yg die nak...bukan pe,asyik memerap je kat umah...uruskan kawen adek aku,ila...sare mak-ayah...membebel kat anis suh blaja...hikhikhik...pastu marah2 ayen suh jgn men kan ati pompuan..hikhikhik....pastu gi pujuk bf aku yg merajok...hahahaha....
hohoho..sungguh la ngokngok mende neh...ujan2 ari neh buat aku merepek je...mende future tuh..aku just imagine je...ade sape2 nak ubahkan...atau pon mau mencipte sejarah lam idup aku?..anyone?...hehehe...my plesure...sile2...mekaseh la bace entry ngokngek ari neh...sesusah aje...:PpP!

No comments: