Sunday, August 14, 2005

ujung minggu kat nagoya agi...

smalam aku try gak nak taip anta entry..tp x larat ah....penat beno...smalam satu ari suntuk kua jenjalan...muahaha....1st place pas jempot si syazana kat kedai halal makanan turki...kat sane aku x sempat nak merase makanan dia pasal pa...aku dah kenyang dijamu speggeti cheezzz si aini...so aku tahan je la nak makan...pas bagi dia makan so kitaorg brangkat gi ke italia mura...besh!kat situ cam kampung org itali..mmg bile gi sana rs cam kat itali ah..aku x sempat nak merase gondola dia tp sempat naik kete kuda jer...bole la dr x naik pa pe...biase ah..standerd aku ngan si syaz nih kalo kitaorg berjalan mmg kejap...x de ah nak dok belek2,gedik2..akekeke...pas gi kg tu,kami trus gi perlabuhan nagoya...kat sane ade aquarium spesis paus...seb baik sempat dpt tgk dolphin show..ya allah!bijak sungguh binatang allah neh...aku x pat nak gamba kan cam ne perasaan aku bile tgk derg beraksi...menitik air mate aku bile tgk ikan tu ikut arahan tuan yg melatih die...macam2 perasaan aku rs bile tgk derg lompat,nari2,renang dalam2,renang lelaju...tetiba timbul persoalan...ikan2 nih suke ke buat mende2 tu?..derg x rase tersekse ke bile kene wat mende yg same je?kalo la derg mogok sehari...derg nnt kene marah ke ngan pelatih derg?...isk...wallahualam...aku doakan binatang nih bahgie idup lam sangkar tu...bukan pe...cuba bygkan...sedangkan kite yg kene kurung lam bilik sehari x kuo2 bilik pon leh rase bosan nak mati...macam mane perasaan binatang tu yg seumur idup dia dok lam kandang je?...hmmm...
abeh je gi aqua tu kami trus lari gerak gi pokemon park...adeh!sampai lambat angat..so byk gak la yg dah tutup..sedey gak ah sbb x pat nak bergambo ngan pikachu...bukan pe..aku nak menunjuk blagak kat adek aku kat umah tu...dia mmg antu pokemon...akekeke...ternyata aku x pat nak blagak ngan dia...so,gi sana sempat telan kebab je...sedap!

ari nih pon kuo gak...cadang x mo kuo..tp aku x sampai ati lak nak bia si syaz jenjalan sensorg..so kami gi gak ah ke little world...tempat tu cam theme park kebudayaan ah..kat sana ade ah umah2 hampir negara seluruh duhnia(apsal mesia x de?)...memula ade ah segerombolan org tu nak bw kan kami..tp...heh.biasalahkan...so,aku ngan shaz amek keputusan kami redah je lah...so gi tanya org kat nagoya eki tu..naik ah train ape tah gi inuyama...pergh...mmg adventure ah sbb rupenye tempat tuh kat ujung nagoya...tempat pendalaman gile!cuak gak memula sbb takot slah naik kan..tp,pas aku kakuninkan..so,tadaaa....kami dah sampai pon tempat yg nak dituju...mmg pendalaman..memula rs cam x de je org gi tempat tu sbb mmg mase kami naik bas nak gi tept tu mmg lam bas kami berdua aje...samapai aje tpt tu..bapok ramai!so,kami pon jelajah ah umah2 lam little world tu...byk gak ah negara yg maek bahgian...sampai kat umah indon neh..die ade ah wat gerai makanan indon..ade jual mee goreng!sedap sey bau dia!so aku gi ah tanye tukang jual dia...dia ckp see food je..pehtu bile aku bersoal jawap ngan dia,dia seolah2 paham ah kita org islam nye pantang larang kan...ngan tanpa was2 kami pon bli ah mee tu...mmg time tuh lapa gile...kami pon makan la kat tepi jalan...siap puji2 lagi tukang masak dia...ye ah,org jepion leh masak cam mamak!sekali tgh2 menikmati kelazatan tu..aku dok godek2 mee tu..skali terjumpa ayam da!trus..sadakallah hua`zim...trus buang ah lam tong sampai..patut sedap aje..cisss!hmm...rezeki aku kot ari ni...akekeke...
jalan2...aini ckap kalo nak jenjalan kat situ mmg kene satu ari suntuk tap...aku ngan syaz dpt me-round tpt tu lam masa 2 jam aje..muahaha...bangga tuh...mmg lengkap round..x de skip2...nih ah keajaiban aku ngan shaz...kitaorg sempat bli teddy bear kat umah ngra omputeh agi!muehehehe*kembang idung*
balik tu gi jempot si salamah n sya...pi bawak derg makan kat kedai turki tu...aku terase cam org nagoya lak..bygkan,aku yg blajar kat kyusyu bole gi jempot org siap tunjuk jalan lagi kat derg sekitar nagoya neh!hebat betteh!bangga sungguh aku!so..the end citer utk 2 ari neh..sok nak gi aichi!hmm...agak2..beh x?hmm...

No comments: