Monday, August 22, 2005

kyoto in memoir



serius dah lama lak x updet!well pas nagoya aku ke kyoto.layanan pes klass dr yana n hani.thanks pren!paling aku rs kandou kat yana sbb dia la dok usung aku naik beskal dia dr eki sampai ah ke umah dia yg jaoh tu...uihh..mekaseh2!nnt ko dtg oita aku bw hang jenjalan siap layanan pes klass eh!
ari 1st kat kyoto jenjalan kat erm...aku pon x tau ah name tempat tu..tp tempat tu agak jaoh gak ah naik bas..kat situ ade sungai yg agak cantik ah...peh tu nak jenjalan menyusur sg tu ade 3 cara.naik bot,train,haiking...so..cr yg paling best..naik bot!!!wahhh..best2...sepnjg ber-bot tu tgk pemandangan alam..cantik sgt..ngan kegedikkan kami melambai2 setiap bot lain yg lalu lalang.muahaha..terase diri ini amat ah chomellnye...muahahaha....
pehtu pas zohor...nak balik tu...ikut cdgn si shaz kami seberang je sg..pasal pa..nak naik bas kene gi blah sane...so...seberang ah kami sg tu..seb baik cetek..lam nak sampai tu..nga aku betolkan suar x mo kasi basah..tetibe..seblah kasut aku terlepas...aduh!haru gak ah..tp,ape yg leh aku wat..just melambai ucap goodbye je kat kasut aku yg hanyut dbawa arus sg...acecece..makanya aku pon dgn ini mengumumkan bahwe aku dah bli kasut br!!!hahaha
pehtu derg bw lak kitaorg gi sanjyo...hehe..sbb ape aku igt gile tempat neh?..jawab..jawab...hehehe..sbb kat sini tempat shopping paling best aku pernha gi sepnjg dok jepon neh!memurah weh brg dia...tp,kekyokumende yg aku bli..omoyage,selain baju,kasut emergency sepansang...haha...pe pon mmg best
ari last..kami dibw gi kyomizu...tempat byk tera2 berkumpul...akeke..bapokk penat nak daki bukit nak gi tera2 neh...tp pueh ati ah sbb die nye kuil tu cecantik sebijik cam lam gamba mase sensei tunjuk mase aku kat aaj dlu...akekeke
dr kyoto aku brangkat ke osaka ngan syaz naik train...sampai je kat stesen train osaka kami dah pening2 dah sbb tempat tu beso gile pehtu sesat jap..aku bengang gile ngan pakcik info tuh sbb kasik info tahpape kat kitaorg...mmg ah aku paham ape yg die ckp tp kalo stakat cakap.."awak belok je kiri pehtu jalan je jln lagi lam 50meter ade ah subway kat situ ah tempat nak naik.."cet!mmg ah tau..tp xkan pakcik tu x tau..punye ah byk subway ngan line train yg mane satu nak amek...dah 3 kali aku tanye...3-3 kali tu ah die dok ulang mende yg same..hampeh tol!so..gamble aje ah kami..seb baik ah dpt gak naik train yg betol..pehtu gi lak naik feri..yg neh satu hal!gile nye mahal!dah ah aku duit nak abeh!seb baik syaz ade duit lebey!isk..haru tol...
pe pon aku x kan lupa ah sepanjang journey aku neh...shiga,gifu,nagoya,kyoto,osaka...heh..kire aku dah jenjalan half of pulau honsyu...kire ok ah tuh...skang kene pk pasal nak pindah rumah...ade sesape nak tolong?...

No comments: