Thursday, June 02, 2005

saat masa mengejar kite...

masa...dtg-pergi tanpa sedar...
x tau ape yg dah dibuat,sedang buat atau akan buat...
masa..tuh..langsung x bagi peluang nak distop2....
sedar2 je...la...dah dekat 3 lan aku kat sini....
alhamdulillah...syukur sebb sepanjang aku tibe kat ngra org nih aku x der berdepan ngan masaalah yg boleh menggugat emosi,minda dan fizikal aku kat sini...(ade la gak...tp in kontrol bebeh!)...la..biase la sangap kekadang...isk...yg tuh jgn ah diungkit...perkare biase bg org yg single-mingle in the morning glory(amek ayat k.jaja)...akekeke...
hmm...aku br berkenalan ngan sorg hamba allah nih...kawan kak ayu...nice knowing u...(mintak2 die x jumpe la blog aku nih..kalo x...abeh ar akoo!)...pendapat die ttg sesuatu tu aku respek..but still...ade part yg aaku rs kene betolkan sket la opinion die...tp...x pe..let`s kenkyu about die..ngehehe...maleh ah aku nak amek tau hal org...ske ati die la...die nak tau sape aku...aku x mo pon tau sape die...yg aku tau name die tuh(tp dh lupe la plak)..keje die(as he told me)...tu je..rupe die..maleh nak tgk...kurg2...ble chat bleh gak chatting mende2 yg ader ilmu sket...
persoalan entry time nih....
melakukan perubahan....
knape bile kite lakukan perubahan..org akan pandang serong pd perubahan tuh...sedangkan perubahan tu ade lah kearah kebaikan...aku rs..mungkin cr kite pk la...ye la...ske sgt pk negatif dlu dan br pk positif...hmm...x baik kan ber pk an cam tu...pd aku setiap org ade sebb kenape jd mcm nih,jd sekian~sekian...bile wat perubahanl....pon ade sbb die sekian~sekian....jgn letakkan dri kat tempat lain...letakkan dri kat tempat org tuh...pahami situasi die...kadang2...bukan yg salah tu terjd sbb kehendak ato nafsu...tp maybe terjadi sbb keadaan yg sukar nak diubah...bukan salahkan ato berganggtung pade takdir...tp...keadaan surrounding yg memakse wat salah...jd...jgn just wat kesimpulan...org nih slaluu pk cam nih...org bangsa nih slaluu ckp x serupa bikin or what ever...pk...kenape keadaan tuh jd cam tu....dr mane akar umbi die...dlu x der jd camtu...tp..skang berleluase...knape?pk...aku suke ayat nih...it`s not what u see but it`s what u think...dan encik...ader tambahan yer...it`s also about what u believe....wallahhualam...

No comments: