Monday, June 27, 2005

laporan rombongan kecik dak2 sekolah tinggi oita

uik!penat aku kuo smalam...beh ah!dr pagi dibw ke mlm...okh nih laporan xpdc jenjalan aku....
kire2 lam kul 9:3 pagi pas k.mila sampei ngan skuter nye pastu bal ngan k.fuza balik dr convinie,ito sang pon ready...make..vroom...bertolak trus gi beppu gi roadway koen....ha taman yg ade cable car...naik cable car naik gunung...beh ah gak...atas gunung tuh leh tgk sluruh oita,sbb kan kemuri,x pat la tgk pulau chikoku...(kt situ aku bli medal yg ade tulih name aku...akekekeke,buleh bangge nih!)
peh tu gi safari...beh2...kat sini kire zoo la...bermain2 bersame binatang...bagi binatang makan...1st time aku kasik rimau makan...bg aku,antare rimau ngan singe,aku rase rimau lagi besopan ah....
peh tu,kami bertolak gi k 9 neraka..huahahahaha(gelak evil sket)...x pasal2 aku dah merase nerak dunie...akekeke...x ah...nih sume onsen nih...onsen telage 9..onsen=hot spring...mende tu kan paneh,so derg mende2 paneh nih kait ngan nerake ah...ade 9 jenih onsen ha meh aku name kan sesaatu...ikut jumbang yg aku lawat la eh...chinoike jikoku=darahnyer kolam nyer nerake...kat sinih onsen die warne merah..kapel2 suke ah gi sinik...2.tatsukmaki jikoku yg nih aku x tau makne die la...tp onsen nih jenih yg panjut dr bwh tanah setiap 30-40mnt...paneh ah air die dlm 105`c gitu...tp cantek ah,kagum aku ngan ciptaan tuhan....3)oniyama jikoku, tempat2 boya bekumpol..ahek!boya nih import dr mesia woo...siap kat sinik ade agik umah mesia...aheks!byk gak ah boya ansem2 masia kat sinih...hahaha...boya betul la,bukan manusia...pastu gi shiraike jikoku =kolam putih nye nerake...onsn di jernih...air die paneh...nak wat air kopi pon leh gun air nih...kat sinih,kami amek gambo kat patong buda yg bso tuh...skali agik..aku rs aku comel...ngahahaha....pastu gi kikyu jikoku...kat sinih leh dgr bunyi onsen(err..cam bunyi air kuo dr paip je)hehhe...pastu kat sini ade lak taman pokok pisang...ngaghahaha...gelak aku,taman nih,sume pokok pisang je drg tanam...aler kalo nak ikut kan,kat umah aku tuh kalo aku bukak kat sinih bulh gak jd pnarik plancong,,,ngahahaha....6)kamado jikoku...kat sinih onsen yg bile asap rokok ato asap lain ah dikene pade onsen nih...asap onsen tu akan berkepol2 ngan byknye...kat sinih ad jual telo onsen...bukan onsen menghasilkan telo yer...tp,telo yg direbus ngan air onsen...sedap!sedap!....cam telo pindang....kendian kami berkeja ke yama jikoku=nerake gunung...onsen yg ade kat gunung...skali lagik sesi brgamba...aku comei lagik!...pastu lari lak ke oniishibozu jikoku...tempat nih k.mila suke...ade ala2 kejepunan sket ah susun atur onsen die...nih onsn lumpo...dikatekan kat sini kalo pompuan mandi onsen lumpo,nnt cantek...adeh,x mo ah,kotoq la lumpo....paneh lak tu...last skali...gi umi jikoku=laut nye nerake..ap yg dpt aku simpul tpt nih...cantek!marveles!...aku suke keijauan tpt nih..terase tenang bumi allah nih....-subbahanallah....dah abeh melawat nerake..prut udah lapo...gi la makan tendon yg tersedap kat oita(k.fuza ckp la)...ekcelli mmg sedap pon...tp aku x pat mnikmati kesedapan tuh yg sbeno sbb aku lapo gile...aku telan je la ngan pnoh kusyuk...
peh tu akhir skali gi umitamago!!!!!ngeeeeee....telor laut!hahaha...nih akuarium la...name je telor laut...skali lagik wat aku kagum ngan ciptaan tuhan di alam bawah sane...cantek...kreatif nye allah dlm mencipte makhluk die yg perlbagai...aku suke kat sinih...next time cam nak dtg agik!...kat sini,nga2 aku menikmati keindahan...ade serombongan beso dak2 down sindrom ato kurg upaya dtg melawat gak...tgk derg happy2 terhibo ati aku...btakung gak mate,sbb teringat adek aku intan nur atiqah kat umah...kalo die ade...mesti die cam derang gak...suke gile...aku tgk derg bahgie je...aaaaa....tiqah!!!...(kontrol emosi!)....abeh dah lawatan seari aku...balik sampai umah...lembik trus melepek...ok ah...nak tgk gambo?...mintak kat k.mila,k.fuza,ito sang x pon cik bal...aku x de kemera ngehheee...

No comments: