Thursday, June 23, 2005

erm...ngehehehe...aku tuka dah entry ari nih...alerr...aku kan biase nulih entry memalam...jd yg pagi tadiknye aku padam ah....hehehe...tp serius...pade sape yg bc blog aku siang td mmg dlm pale otak nih asyik dok main lagu jer...sampai la skang....dok ulang2 lagu dewa roman picisan nih....gile kah aku?...akekeke....
ari nih mendung...tapi x ujan...hmm..kalo tetiap ari cem ni kan beh?...idok la paneh jer gi sekolah...sblm nulih entry nih aku ade bc blog k.fuza...akekeke...akak bincang pasal pilih jln eh?...hmmm...destinasi....dlm Bi destination...dlm nihongo,mokutekichi...(ape aku mereapik nih)...setiap mahkluk dlm duhnia ni dah allah tetapkan jln utk die..kire dah ade takdir memasing la kan...but...ade but eh...mende nih terpulang gak kat manusia tu camne nak meng-konterol faith tu ato trus ubah...amek contoh...pade sekian2 time si polan nih dah ditetapkan meninggal ekciden kene langgar beskal...(adeh!lawak lak contoh ni..tp x esah la)....namun...antare time si polan nih belum mati tu...die nih buat lak mende2 baik...beribadat,doa...spy allah kuatkan iman die,jaohi malepetake...panjangkan umo ke ape ke...doa2..last2...allah perkenankan doa tu...maka...allah pon pospone la time mati tu...so,allah wat die just kecederaan kecik je...tp...mati tetap mati la...dah tetap dlm al-quran,ajal-maut...err..jodoh...sume allah tentukan...cume,bile,bagaimane,sape,kat ne...tu je yg kite x tau...err...nyimpang crite lak...ade la sket kene mengene ape yg aku bebel nih ngan jln yg kite pilih...nak pilih yg beh ke x beh...bile kite dah pilih jln yg beh tu...ade kale nye..kite akan jato..bukan jato duduk ke jato terpeleok..tp jato trus ter-baboomm....tersungkur...namun...kite kene kuat ah,bgn balik...x pat bgn trus...bgn pepelan pon ok...sentiase igt,sesusah mane sesuatu tu allah dah wat dah care penyelesaian die...kene pk la sket...bg aku,dlm pilih destinasi nih,aku lbey suke amek yg byk belok2...i think,yg tu paling safe...susah2 dlu...senang2 kendian...itu salah satu cr idup yg aku amalkan...akekeke....walopon agak mendo sket jln bengkok nih...tp..kene handle ngan bijaksane dan penuh kechomelan(ahaks!)...bak kate org...what ever it is...play it smart bebeh!*kenyit2 mate*

No comments: