Monday, November 14, 2005

musim demam...

alhamdulillah demam aku da baek da...idung aku da sehat da...tekak da x sakit lagik..jd aku bole melalak dgn sesuke ati aku*padan muke org sebelah umah!*
so,ble da sehat neh..ade lak la org len yg demam..aku amatla bsalah kat k.ima ngan baby,sophia sbb tersebarkan virus demam ngan seleseme kat derang..skang aku ok,derg lak x ok...pastu,dgr2 apai pon demam..wei!kak jaja suh ko gi klinik!gi ah!...bal pon demam gak..tp,die kate dah nak ok sket..sejuk2 je sket...kenkawan aku kat bebrape tempat di pelosok jepon neh pon demam gak...isk,autumn neh mmg musim saket eh?...
pastu ade la hamba allah neh...saket..demam,batok,seleseme,sakit gigi dan segale bala penyakit yg hanya dihidapi leh org2 tua yg x sedar dri jer...=P...makan ubat xmo..tanggung ah sendri..bising je!huh!
tetibe tingat...
klo aku demam dlu2 kan...mmg besh ah...dpt kaseh-sayang lebeh dr biase(slaloo mmg terlebeh pon kaseh syg,tp bile sakit,lagik la lebehnyer..hahaha)...mak akan stop kan adek2 dr membuat bising...masak shedap2...kecualikan aku dr membuat segale kerje *yey!xyah basuh pinggan!*...nnt memalam...time tido..ayah dtg...usap2 pale aku...rase panas lagi ke x...pastu ayah akan tanye.."intan...ubat dah makan blom?ke buang lam singki?"..adesss...maknenye...terkantoilah aku!terpakse la bukak mate pastu ayah standing siap pegang 1gelas air ngan ubat skali..haha..tepakse la telan ubat depan ayah...klo x...pot-pet-pot....hehehe....pastu ayah suh tido balik..paling besh..bile ayah cium pale ngan slimut kan aku...hohoho...adek aku kat katil sbelah jeling je...hohoho~jeles la tuh...kikikik...setgh jam pastu..gerenti mak lak masuk...chek2 adek2 aku len..dtg dekat aku...usap pale lagik..cium lagik pale...uishhhh...bahgie nye demam....skang neh,haha...tanggung sendri la sakit...aku nak merengek ngan derg pon x brani.bukan pe..xmo derg riso...aku neh senang kene penyakit...kecik2 lu..semedang aje sakit...sampai aku ngan doktor klinik safri tuh..dr.hamimah...da cam anak angkat da...hahaha...sampai badan dah beso gabak pon..senang aje nak kene sakit...bile sakit...aku jenis yg agak tenat gak ah...nnt klo aku habaq derg...mau x tido mlm derg..wooo...sian...
pastu klo demam...minta la segale mende..mesti dpt...hahaha..besh2!...aku slaloo x kan lepaskan peluang neh..demand tuh!...nak kfc la..pizza hut la...satay la...mcD la..hahhaa...adek2 pon tumpang gak ah...slaloo nye mende yg aku minta adalah makanan!...hahaha....adek2 aku suke gile bile aku demam sbb nnt derg pon kenyang la..da,aku demam..mintak mende besh2 pon..sket je aku makan..ciss...perpon...tiap kali demam..aku akan merase bahgie..dulu la tp..skang x da...biase je...
agak2 korg bile demam bahgie x cam aku?hahaha...
pengumuman...
kjaja..kad raye kesayangan akak tuh..berade di umah saye...akak lupe nak bw balik kad akak tuh semase teruja menerimenye...setiap kali ingin dipulangkan,kali itu jugak la saye terlupe..makenye..when u come to my house u can take the kad la...anytime bebeh..ade neh saye gantung kat dinding..amek je la...tp,pin dinding tuh tinggalkan la..hehehe...buat berk...slaloo ah anto kad kat kjaja....jgn la sebab raye je anto..anto la time raye len..deepavali ke taipusam ke raye cine ke krismas ke..ha,anto2...

No comments: