Friday, November 11, 2005

cooking klass...

smalam...kat oita minami kyokan(kot name tempat tuh)...aku ngan bal dibri peluang bmen masak2 ngan makcik2 oita yg minat beno la masak...menu kitaorg...gulai lemak ikan(patut ayam..tp,stok halal pakcik azhar lambat anto),sayo goreng kicap ngan agr2 mable....
sblom stat klas tuh,kitaorg dijemput leh suami nakamizu sensei gi bli barg..adeh la..lemah btol klo bab neh...aku bukan pe..mmg ah,suma bahan yg nak kene gune aku mmg da plan nak bli...tp,aku agak kurg gemo ble time aku nak gi bli brang org ikut aku...segan meh...suami sensei tuh..ngekor je la kitaorg..isk...x selese btol...pastu dah setel bab bahan2..trus gi tempat klas tuh...sementare tunggu memakcik tuh dtg...aku ngan bal cuak gak ah sbb takot derg x suke lak menu kitaorg..saje je nak ubah selere sbb asyik tetiap tahun ajar masak kari/kurma je..try ah masak bende len...br ade variati sket..tp tu ah...kerisoaan kitaorg menyebab kan satu perasaan ingin lari dan nyuruk je kat memane...pastu klo sensei tanye asal ilang tetibe,kasik alasan sakit perut...hohoho...tp,x baik ah wat cenggitu..gasak ah...xsedap ke sedap ke,sapa suh ajak kitaorg...

mase nak ngajo masak tuh..adeh la...sungguh la payoh..aku klo msk mane la reti masak ikut step..men campak je..sukatan bahan2 pon..agak2 je la..derg taleh..sume ke btol2..isk..payoh2..pes time aku masak kene ikut step..(tepon mak,mak gelak gle...mak ckp itu antare lawak yg best sepanjang aku kat jepon neh..ade ke...)...klam kabut gak ah..bukan pe...pening pale..sorg2 panggil,sensei klo camni camne,..knape camni...nak gune mende len taleh?...mcm la soklan...dah ah nihongo tunggang terbalik..isk..yg paling x tahan...ade ke panggil aku sensei..isk...rase cam tue lak aku...isk
da siap sume..so,makan la reramai..alhamdulillah...derg sume nampak gayenyer suke
gile...hohoho...terbangge kejap aku ngan bal...yg x tahan,derg irup gulai lemak tuh cam makan sup..hahaha...ape2 je la...da abeh makan,sesi sembang2 lak..time neh bg aku best...mcm2 derg tanye...pasal budaye kite org melayu dan paling byk soklan pasal agama kite,islam...haha,aku demonstret kat derg al-fatihah...tanye pasal puase...mcm2 la...rs sronok ble terangkan kat derg pasal agama dan budaya kite...pengalaman yg x aku lupe la!ade ke usik aku kawen ngan org jepon..xmo la...kang sian ayah ngan mak aku kene speaking ngan menantu sendri..hahaha...(perasan!)
balik tu,suami sensei anta..sempat gak blaja sket bahse spain sb suami sensei org colombia..mmg menarik ah smalam!cuma yg x besh nye...dsbbkan smalam la..ari neh...aku terpakse gi pharmacy bli bat demam!uwaaa...balik umah trus terase nak tepon mak-ayah.haha..kene warning!sbb aku demam ade la dekat semingu tp x inform famili...ayah aku warning...makan ubat ikut time...tido cukup2...2-3 ari lagik x baik klo...siap la...tetiap ari kene anta repot ke mesia...hahaha...repot skool pon melambak..tambah lak lagi nnt repot ke mesia...haha...k ah..ngantok da..mcm besh je ubat yg aku bli tadi...hmm

No comments: