Wednesday, November 16, 2005

malaysian?

pagi td mase kat klas EU tuh...sblm sensei masuk...adela sensei klas sblm tu kemas2 brg...die tgk aku ngan bal pastu tanye la mane kitaorg dtg...jawap la mesia mari..hehehe..pastu die kate..oo..mesia yg ade program look east tu kan?...kitaorg pon dgn serentak dan senada...haik!betol tu...pastu die dgn cepatnye trus teringat tun dr mahathir kite...poplar beno tun neh eh kat internasenal...die citer sket..pastu soklan yg x besh kua...
"kat mesia ade org bangsa cine gak kan?"
...serentak lagik senada...sambil angguk pale..
"haik,ade2..."
"drg neh bangsa terbesarkan kat mesia"
"ha?x la...org melayu lagik banyak"
"ooo yeke..."
angguk sopan lagik
"tapi,bangse cine neh yg memunipulasi ekonomi mesia kan?"
angguk lemah...."betol tu...."
sambil tulis kat papan itam....he had encourage malaysian..
"malaysian tuh ape makne nye...sy slaluu x paham...knape malaysian...sedangkan ade org cine,india dan dl2...yoku wakaranai..hehehe...."
trus kua klas tanpa sempat kami explain kat die..isk
pastu masuk lak la sir s.r day tuh....die tanye lak kat kitaorg asal die tulis mende tuh..explain la kat sir tu...neh lagik sorg...ader ke kater tun mahathir tuh dah meninggal..isk,isk..sungguh pendek pengetahuan sir neh...hohoho
mende yg aku nak ckp ekcelli..aku terase malu sket la...bile sensei tuh ckp org cine mesia lagi maju dr org malayu-the mesia`s origin people...adehh...malu sey!
nak wat camne,kenyataan what...time je la...terpk lak...skang kat mesia statistik ckp penagih dadah,perompak,pembuat masalah sosial,org miskin,penganggo...peratus tingi kat bangse melayu...adeh la...what can i say la...isk,isk...pastu ade plak tu,politician lak dok sebuk gado2 nak rebut pangkat...x de la langsung rase nak tolong org melayu yg susah2(ade la jugak yg tolong...but sket je la tp)...macam mane la nak maju...pastu care thinking org kiter...kat sini aku rs reason yg kuat pasal ape la susah beno kite nak beat bangse len...agak2 betol la kan...klo la hak2 spesel org melayu ditarik balik...what will happen kat kite nnt...xmo la,satu ari nnt,malaysian tinggal name malaysian je...padahal yg monopoli bangsa lain...isk..ya allah..minta jaoh la...aku tau,klo ckp je,no action taken pon x gune kan...so,ape leh aku sumbangkan kat bangse aku sendri stakat ape yg aku mampu je la...insya allah..doakn la aku x jd penyumbang pade peratusan ke-x-besh-an org melayu ek...=)

No comments: