Sunday, September 04, 2005

arigatou!

spesel thanks to abg hazry,peyek,fariq,abg puji n ajim...hontoni arigatou...kalo x de korg tatau la cemmane nak angkut kekotak yg bayk smlm...adeh..eksersais gile aku smlm..turun-naik tangga angkut brg nak pindah smlm...alhamdulillah..skang da beres..tinggal small2 metter je lagi...dan nga pikiaq cemmane nak kasik umah aku tu nampak menarik(di pandgn mata aku la)...mlm tu lak gi men hanabi..cuma aku rs bengag sket kat sorg makcik neh sbb dia merosakkan ke-syokk-an kami dgn alasan...anjing saye takut,bole renti men?..ceh..tahpape..anyway,walopon penat dan aku takut sket men api neh..tp,best2...oh ye to pekan...walopon bz,sono kimochi dakedemo hontoni kandou shita..ahehehe...mekaseh2...
balik umah..tetibe aku terpk...sumaranai nye umah neh...sbb,tenet x de!!!mati kutu gak aku ngan syaz sbb tatau nak wat pe..mate aku dah juling2 da sbb tgk tv(pinjam)...bosan sey...nih pon aku sanggup membelah ujan lebat neh,semate2 nak men tenet kat kaikang neh...dasyat gak kuase tenet neh lam dri aku...:p
erm..nak ckp mende ape eh?
well..bile aku da masuk umah neh...tetibe aku realize byk mende yg sblm neh aku rs x nah aku buat lam idup aku...sblm neh aku xnah terpk yg aku akan msewa umah yg mane nyer aku kene pk bab bil2(letrik,air,gas,tenet,etc?)...aku xnah terpk(lg) aku akn idup cam org da besa..means,..everything`s on me own...suma kene pk sendri n wat sendri..aku rs cam aku neh kecik agi(ahaks!)...tp x sangke lak aku dah sampai kethp cam neh...kangaekata pon skang aku rs dah beruba sket...hmm...cume mungkin part ala2 kanak2 riang tu masih totap mantain lam dri..pk nak men aje..hahaha...maa...aku kan duk jaoh dr famili n org yg aku slalu nyusahkan(ahhehehe..you know who u r la..)so..xkan aku nak nyusahkan org kat sini..drg pon ade gak mende len nak watkan..so,selagi aku leh buat sendri...aku rs aku akn wat ah sendri...(ermm..ngan tunjuk aja la..x le men taram je..ahee..)moga2..amin...ahehe...bagos gak aku dtg jepon neh ek...hahaha...kat sini aku dpt tgk lagi byk ragam manusia...not just in the circle of me bangsa only but also,perangai dan gaye pemikiran org selain org mesia...kalo nak suh aku wat list..x termampu kot..pasal byk sgt...still..there r things yg positive dan negative die...kekyoku..walopon bangse aku sendri neh skang byk gak kekten dia...aku bsyukur gak dlahir sbg bangsa melayu dan islam..alhamdulillah...hmm..tingat lak kate cikgu aku dlu..kite manusia ni...x sempurna...sehebat mane pon kita...mesti ade klemahan..x byk..sikit kelemahan mesti ade...sama gak ngan...selemah@cacat@jahat@x baik sesuatu tu...actually ade juga kebaikan dia....suma mende dtg wit pro n con dia...cuma yg penting..sbg makhluk/hamba allah yg berakal dan bleh berfikir neh...guna kan ape keistimewaan yg dikurnia tuhan sebaik2...use da brain,not da emotion(kot?)...erm..lebey kuang cenggitu la...cikgu prs aku dok bebel kat aku dlu mase kat convent dlu...agak2 kan..kalo aku gi sekola tu balik..cikgu kenai dak aku lagi?...maa.ne...(srk/smk st bernadette`s convent 1992-2000)

No comments: