Friday, August 31, 2007

malaysia beshday!!!

aiseyyy..tajok cam arijadi org lak...

ape aku buat di ari jadi mesia yg ke-50 ini?
yaaaaa
aku menonton perarakan sambil menikmati kuetiau gureng dgn nescafe panas di depan tb kat dapo umah aku..hikhikhik

itu gaye aku menyambut medeka nyer mesia setiap tahun...ade la mase skolah2 mude-rumaje dlu join kawad utk perarakan kat perak ini...
nampak meriah bena sambutan tahun ni..ke mmg semeriah tu tetiap tahun..maklom la da 3tahun x sempat tgk kat tb....
aku suke sgt tgk formasi org2 buat bendera la,bentuk bunge raye la...rasenyer,dlm bayk2 negare yg buat human-formation yg pernah aku tgk kan...aku rs mesia nyer paling besh dan lawa..pandai org kite chareograph mende tu ek...pastu terlihat permaisuri mesia kali ni...lawa nyer...sopan bertudung...baru nampak lambang kesopanan dan kesusilaan perempuan melayu...ceeewahhhh...mandaiii je aku(its only my opinion ok...)

merdeka?
satu kebebasan utk melakukan sesuatu dgn sendiri,memajukan diri dgn usaha sendiri tanpa bergantung belas org,kejayaan org lain,membuat ape-ape aje utk tanpa perlu harap org lain...
itu makne merdeka bg aku la...
korg cam mane lak?

ok la..sket je dlu...mau memasak lunch...arini aku masak la...kite buat laksa jom!

2 comments:

AbGJaS said...

Hi Mas,
Wah! Meriah sungguh acara sambutan merdeka Mas tu - kat tv rupanya..

Merdeka bg abgjas adalah dpt melakukan apa saja yg tk dpt dibuat ketika dijajah - secara fizikal, mental dan spiritual.

Amacam, laksa dah siap?

Acid (mojiah709) said...

Intan,

mederka ada berbagai pengertian buat saya....
bebas dari jajahan minda, orang luar dan diri sendiri. hik