Tuesday, August 21, 2007

perihal balik mesia(airport)

alhamdulillah...slamat da aku sampai ke batu gajah terchenta ini.ahehehe....da mcm2 food masok lam perot aku spanjang br 3ari balik nih...yabei naaa...byk makan! ;p

nih nak crite prihal kat airport fukuoka...
ade je mende yg nak jd bile nak balik mesia ni...
nak jd crite...kitaorg betolak ke fukuoka inter. airport dr beppu naik bas...2jam lebey gak la nak sampai sane...so,kitaorg pon betolak dr beppu kul 10pagi sbb flight kul 3ptg...so,agak2 lam kol 1 2sampai ah...bile da sampai fukuoka airpott tuh...mase nak amek beg dr perot bas..kire2 atut ade 5beg beso sume nyer...skali ade 1 yg kurg dan beg itu adelah beg aku!ya allah..gelabah aku dibuat nyer...nak patah balik da sampai fukuoka...aler kire jarak beppu-fukuoka tu cam ipoh-kL la ek...bayang kan..nak nagis den ni haa..skali pakcik bas tu tepon pejabat die..n still beg tu ade lagik kat stesen bas beppu...die tanye kol bape flight sume...pastu die ckp die akan anta dlm kol 2.30...mmg gigi-giri(cecukop) je nak terbang dan flight neh...xkisah la,sbb lam beg tu ade terdptnyer mende penting...brg2 org yg pesan kat aku tolong bwkan mesia..klo xde,mmg aku xkisah tggl sbb nnt bleh tuntut balik...

2jam stgh tu...
pakcik org bas tu tepon..suh tunggu depan airpot...aku pon gi la..dgn ditemani dumex...
mati2 aku igt bas yg bw beg aku..rupe nyer..pakcik tu,waza-waza(bersusah-payah)bw keta semata2 nak anta beg aku...wahhhhhhhhh~~~~ terharu nyer daku dgn org jepon ni...giler tertunduk2 aku ucap time kaseh..nak lagik kandou(terharu) pakcik tu siap ckp,jalan bebaik...save journey lagik kat aku...wahhhh~~~~asal dia ini baik beno!!!da la,xmintak duit ke hape...hantar camtu je...waaaaaaa....terharu lagik...

then setel.pasal beg.
kali ni xnaik MAS AIR.naik KOREAN AIR.murah lagik dr MAS AIR.cumernyer transitkejap kay seoul,korea.xkisah la..asalkan x bermlm...mase naik tu rs berdebar2 jugak la sbb xnah naik lagik kapal terbang cap lain....naikkan petang kan...so,dr jepon ke korea...die kasik la roti..oh,yer...kitaorg pesan muslim food sesiap....xbrape besh sgt sbb xde inflight intertainment...ala..skrin yg dekat krusi tu...maybe sbb naik kat fukuoka..kapal kecik je..jadik la...skrin je xde..seat entertainment ade je..layan radio pon sodap!giler penat...aku dok tahan mata jgn tido dlm perjalanan ke korea sbb nnt tertido then bangun balik nnt,perasaan x besh(moody)...

sampai korea..xpat jln sgt sbb kejap jeberenti situ.pemeriksaan die agak ketat gak kat kastam die...pastu x brape friendly...ganas sket.jalan2 la dlm 25minit merate2 duty free lam seoul airport tu..sempat bli key-chain jek...then terjumpe la beberape student jepon lain yg same flight ngan aku..oh!ye...mase kat fukuoka,aku satu flight nagn cik kawi(name betol tatau la plak...ahehehe)..mase kat fukuoka tu,aku da nampak da die ni,tp,memuler igt die neh bangse asing..aku pandang lelame cam bacth aku mase kat aaj dlu...pastu terdgr mase die chek-in ckp nak gi mesia..eh!sah la..budak bacth aku..just aku nih bab mengingat name neh mmg la lomah...xbrani tego sampai la kat korea...aku say hello..die jawap..."mas kan?kenal x aku ni?"waaaaaa...mcm duri tertussok ke dadaku kene perli...hahaha..aku ckp..kite satu bacth kat aaj kan?kan?err..name xingt la plak,tu psl takot nak tego..dan die memjawap la...name nyer..hahaha...siot je aku ni.

naik je flight kat korea,aku teros rs nak tido..mmg lapa...tp rs nak tido lagi kuat duhhh...tahan gak la..pasal pramugari tu da siap2 anta food dlu...ms memule naik tu,da terbau2 cam bau kari...skali dpt food..masya allah..spesel nyer!!!ns minyak ujan panas ngan kambeng kari bersame sayo msk mende tah...real nyer rs mesia.... mate aku segar jek dpt food itu..nak amek gambo,tp camera lam beg kat atas lak...memuaskan ati betol dinner flight aritu...lebey sodap dr yg MAS AIR nyer..hahaha...dan-dan je aku puji...servis die sumer bleh ah..cuma mungkin sedikit ganas..kehkeh..my rate-4 out of 5...

okeh.tu je dlu citer dr mesia nih.
turun kl?
lagik 2week from now aku turun la sane...
sape mau ketemuk gue di di kl(ceh..prasan femes lagik)..wat la appoinmen dgn aku sesiap.
:p

6 comments:

AbGJaS said...

Hi Mas,

Apasal x peluk je pakcik tu sbg tanda terima kasih...isyyy.. melampau agaknya tu kan? Hehe..

Abgjas rasa kan, klu Mas naik flight tambang murah (yg kaler merah tu..) , misti Mas byk kompelin nihh...

Acid (mojiah709) said...

intan, you ni rindukan makanan didesa ke rindukan famili tercinta?
Makan tu jgn lupa kunyah sampai lumat baru telan tau. hehehe

avie eicca said...

Selamat pulang. Kak tak suka naik kapal terbang. Naik air thai aritu. Memang tak best.Dahla bergegar masa nak balik mesia aritu. Cemas sikit dalam kapal terbang. Huhu..

satasiduci said...

aku setuju
korean air nye muslim meal jauh lagi sedap dr MAS punye....

Anonymous said...

atashi no sokkuri-san ga ita!!
pengalaman tertinggal beg ni...
cume rubi kt mesia la kan..!
hahah.. setuju 100% ngn ko psl korean air!
psl mkn die best, tp servis die yg lain tu kurang sket.. bak kate ko "ganas" sket!
neway, selamat bercuti kat mesia eh?!
selamat studi untuk rubi...(T_T)

err_quek said...

abgjas:
ishhh...kang drama plak kang abgjas...
oeh...kapal terbang cap tu ek..eh,ok jek...asal slamat sampai,xde la byk songeh sgt sy ni ;p

cik raksase ijo:
erm..aiyohhh..erm...very da difficult Q...hahaha...mestila famili terchenta...tp,food..pon ye jugak...

apros:
kan...kan...kan...

rubi:
tu la,pasni kang tatau ape plak nak jd time nak balik dr sini ke jepon balik...
thanks for da wish...
gambatte naa
:D