Wednesday, December 13, 2006

doakan derg ek korg?:)

salammm sumer....
aiseyyyy..really misss this two person....
mak-ayah....

skang derg nunnnn kat mekah sane menunaikan haji berdue....alhamdulillah mak nyer impian tertunai jugak...woo..korg tatau..camne mak aku gambatta(berusaha)utk gi sane...ayah aku rilek jek...mase dpt panggilan utk ikut klas ke haji...mak paling happy...teruja sey...xpernah miss gi klas...so,sbb kan oleh itu,ayah aku pon xnah gak la miss klass haji ni...series mak aku mmg looking forward to go to mekah...klo tgk buku nota mak aku nyer klas...mmg aku rase malo gak la sbb series bagos nyer catatan nyer...pas klas jek...mak akan bace balik then hafal...ayah?rilek je..cikgu la kate kan(hiks!)....pastu,bile time xm...bersungguh2 mak ulangkaji(adek aku ckp la,aku kat sini time tu)..ayah aku rilek...hahaha....so,result xm derg...mak aku dpt 90%lebey..ayah aku 80%kut...hahaha...sasuga mak aku!!

bile pihak pengurusan aji tu,suh gi medical chek up...mak aku yg mmg jage pemakanan nyer tetibe doktor ckp kene dtg lagi next 3week sbb time tuh medical check up die failed...gula dlm darah lebih had...ayah aku?rilek je lepas...kesian mak,balik je dr medical chek tu,satu ari suntuk muke kecewa...siap ngadu kat aku(aku balik bercuti masa tu).."intan,mak frust la"mate berair tu....1st time tgk muke mak kecewa giler...pastu aku yg tatau pujuk neh ckp ah,alaaa...ade 2nd try kan...mak jage makan la...nnt dpt nyer...

so,within 3weeks tuh...gerun aku tgk cara mak makan....sume gule dlm food die avoid...yg paling kesian,sanggup minum air peria ngan timun yg diblend setiap ari..ee..tgk kaler air tuh yg ijo ngan bau sayo peria yg pahit tuh..mmg kagum ah...dlm tempoh tu,ade la 2-3 kali mak xbermaye...kurg gule dlm darah...so,aku yg xde langsung bakat medic neh...gi buat air gule..then suh mak minum..die tamo,aku membebel je..mak trus minum(hahaha)...then baru ok...kan da kate...gula kurg!:p....

gi 2nd try...doktor ckp kat mak..mak pas medical check up...balik umah..muke berseri2...siap aritu tepon aku yg da balik sini cerita da lepas medical chek up...so,then,aku suh mak aku berenti minum air pahit tuh...aku xsanggup tgk laa :(..kesian...

mase,lepas raye...dpt surat kompom kan mak-ayah leh gi aji....seronok nyer derg aku dpt rase dr cara ayah-mak aku crite ngan aku(time neh..derg berebut tepon lak)...series,aku arap mase tu aku ade kat umah :(....

mase derg nga buat preparation sblom fly..mcm2 aku bebel...hiks..mcm aku lak org tua derg bebudak...jgn tu,buat ni,tanye tu,bli ni,...mcm2...

time derg fly...sumer sebuk nak anta...dan
aku terkilan xpat anta
sedih giler sampai nangis tiap kali ckp ngan derg..ayah aku gelak jer :(...

skang adek2 sumer kat umah..muju ila da besa leh diharap...ade mak sedare yg dok dekat ngan umah bleh tgk2 kan...cume aku xpuas ati ade 2-3 org yg kurang diajar amek kesempatan ble mase mak-ayah gi mekah ni...mentang aku xde...siap ah derg...*sori,aku tetibe jd pendendam sbb tahap sabar aku da berade di tahap max*

ape2 pon...
mekaseh yg tolong anta mak-ayah aritu...

minta tolong korg doakan segale urusan mak-ayah aku dipermudahkan kat sane dan dpt haji mabrur....amin.....

sayanggggggggggg mak-ayah.

3 comments:

Anonymous said...

heh.. nanti saye sms mak ayah awak suh baca entry nih.. mesti diorang terharu dgn awak... pastu mesti awak tershipu2 malooo... pastu nak cover terus lari nyuruk dlm almari... mesti punyeee... blekkkkkk

AbGJaS said...

Hi Mas,
Abgjas juga doakan moga2 kedua orgtua Mas dpt haji yg mabrur - amin.

Wah! Klu mak nye baik, tentu anaknya sama kan?

err_quek said...

rubi: series la..ade plak memain..

ary: sekeh kang!awak sms pon bukan nyer derg ade kt mesia >:p

abgjas:ahehehe*muker merah* mane der baik abgjas...