Tuesday, December 05, 2006

apa yg aku sedang pk kan skang....

"...so since i`m not u`r everything,how about i`ll be nothing,nothing at all to u,baby i won`t shed a tear for u,i won`t lose a wink of sleep,`coz the truth and the matter is replacing u is so easy...to the left.to the left.."

tuh part lirik lagu sang by beyonce "irreplaceable"...gile lagu ni dok main2 dlm pale otak since this 2weeks...even skang aku nga dgr gak lagu neh...nanka,bile dgr lagu ni...mcm bg satu strengh kat aku ble menyampah ke marah ke tensen ngan org..or..kenkadang aku nyer system kecerian dlm diri "down" bile teringat kisah2 silam yg pahit-xsedap-kaler ijo gelap(weeekk) cam ubat yg aku telan setiap ari hampir 3 bulan skang neh...(seb baik ubat tuh nak abeh, supplier aku;my parents gi haji this month,xpat anto)...

aku susume(promote)lagu nih kat korg...wei,jgn ah pk aku nga bergado ngan pakwe lak..aku kan single...xde la,kenkadang tu,ble time tensen2 aku nyanyi lagu neh kuat2 rs cam nga melepaskan marah yg ade dlm diri neh...

pernah x aku crite pasal ketensenan aku sblom ni ek kat blog ni?rasenyer jarang ek...naa...skang neh...aku nak crite....aku nga TeNSen....tensen ngan diri sendri...rs cam nak give up pon ade..tp,pantang berundur sblom kalah kan?...kene gak gambaru(berusaha)...kenkadang ter-pk,ape je la aku buat idop merantau kat sini...ape aje la yg aku dpt kat sini...
ilmu...
ha,ye la...
aku dtg sini nak blaja..tu mmg kompom la sbb utama aku dtg sini,klo x,x siooo(xkuase) aku menyusahkan mak-ayah aku yg slaloo risau sbb aku xde dekat ngan derg...tetibe tringat ayat mak..."intan ni,makin besar,makin jaoh ek dr rumah...mak klo leh nak anak2 mak dekat aje ngan mak"*tersayu jap..fuh~~*
cume,selain dr dtg sini menuntut ilmu yg penoh ke-tensen-an neh,aku sedang mencr sesuatu...sesuatu yg logiknyer aku da dpt sblom fly ke sini dlu,tp da aku sesiakan(ye ke?)..so,it just gone with the wind....

ntah.
aku kut yg salah.

tensen sbb xpaham ape yg aku blaja..warghhhhhh...satu masalah paling beso dlm idop aku selain konflik dlm dri(ahehehe)...gi klas tetiap ari..tp,balik skolah,almost 20% jek aku paham :(....bahse jepon aku skang neh makin terok sbb da xde klas jepon then kurg lak berkaiwa(speaking,sembang) dlm bahse jepon...aku nga riso xm yg akan dtg for this sem.dekiru ka na?susah nyerrrrr laaa...
terpk jap
asal aku pilih letrik ek?
ooo..sbb aku tatau nak pilih pe kut...
sewel da aku neh*ketok pale sendri..DUSH!!!*

tensen ngan ego sendri gak.kenkadang aku neh cam org gedik yg akan kate ok to all other`s request and sometime,aku akan jd sgt mean,ignore my surrounding...kawan baik aku pernah kate,
"intan,ko skang makin tsumetai(cold-blooded,heartless)"
...heh.
sbb sekeliling dan mungkin kisah lame yg buat aku jd cenggitu.

tensen ngan senyum aku yg kenkadang dlm ati aku nga marah,nangis.aku susah sket nak bg tau ape yg aku rs kat org...mungkin dlm 1kes,tu,ntah ape sbbnyer...laju jek mulot aku ckp..."saye nga marah ngan awak!"
...pk balik...
bengong aku neh.

tensen ngan sesetengah org.yg ni...no komen.kang aku tulis kang,ade plak salah paham aku tujukan entry ni kat die lak...cuma,manusia neh..not 100% can be trusted..kan?
...jinsei wa iro-iro mon da ne...

tensen ngan pewot sendri..hu~~..skang nih da winter...asyik nak makan aje...gedik tol pewot aku ni...da la aku nih gemok...klo berterusan aktibiti mengunyah neh..bleh gemok over-dose aku neh..
haihhh~~

tensen sbb xpat anta/tgk mak-ayah naik kapal terbang gi tunaikan haji.sending them to mekah wif my own money is one of my dream."xpa.impian ditukar as my mun said,nnt duit yg nak buat anta derg gi mekah tu...anta derg gi honeymoon utk org2 lanjut usia"..cheh!ade plak mak aku neh...
tensen sbb liat nyer nak bangun subuh sbb sejuk sedap tido dlm futon.yg neh mmg tensen....slalooo jek x sedar.pastu tup-tup da siang da.:(....byk dosa neh aku neh..patot jek tensen.

dah la.ckp pasal tensen.
nnt korg lg tensen bace entry aku neh.panjang gak aku taip ek.
hah!da la.
sekian entry utk sminggu...hahaha ;p

6 comments:

AbGJaS said...

Hi Mas,

Janganlah hendaknya di layan sangat 'tensen' mu itu. Kelak wajah mu tak berseri lagi, senyum mu tak ceria bagai biasa.

Janganlah dilayan sgt tensen mu itu, karena ia bisa menjangkiti mereka yg dekat di sisimu. Nescaya nanti, semua kita kan tensen2 belaka...

Maka, jangan dilayan sangat tensen mu itu...

Anonymous said...

Jangan tension. Nanti kena join kelab tension (kak presidennyer..nak masuk ke?? jangan...)
studi memang susah tambah belajar dengan bs jepun ni. Biasalah tension dengan diri sendiri dan orang lain. sekarang ni adik tengah membesar...tenga mencari di mana kekuatan diri. Cuba face benda negatif ketensionan dengan semnagat positif :) ( kak pun kadang2 baut camtu jugak.)

Anonymous said...

bila anda tgh tensen.. bunyi quek quek... *quek quek!*

bila anda tgh tensen.. bunyi quek quek... *quek quek!*

bila anda tgh tensen... dan anda tau anda tensen.. bila anda tgh tensen.. bunyi quek quek... *quek quek!*

:P

kalau ade pape, call saye... nyuuuuu~ awak nongek..

err_quek said...

abgjas:ahehehe...baikkk akan sy senyum seikhlas nyer :D

rubi:fuh~ panjang nyer komen :p.maceh rubi darling!!!ko ckp cenggitu makin rindu aku kat ko!

kmarina:yerp!sy mmg tengah mencari kekuatan dri sendri dan masih dlm pencarian sesuatu...

ary:heh!ayat yg last tuh xtahan!bleh handle lg laaa..:p!gi buat keje!

Anonymous said...

intan,
tensen ni macam virus flu jugak...bila dia dah menjakiti, kita perlu dua minggu untuk clear that penyakit.
tensen yg tak extreme memang baik untuk kita taoi yg lebih tu tak bagus untuk kesihatan physical dan mental.

lunabella said...

tension ke mas? jom g shopping!! muehehe..kite wat retail theraphy.