Friday, July 21, 2006

borak ngan kawan

satu paper da lepas...
ade ber-paper2 lagi nak kene sit...

skang neh asyik ujan aje..ntah ble la musim ujan ni nak abisnyer...bukan pe,suar aku asyik basah je..hu~~

borak ngan kawan baik aku kat mesia...
tanye pasal aku igt x ari jadi mar...aisey....lupa plak..17hb aritu...da lepas daaa...no wonder la die lupe ari jd aku,sbb ari jadi die pon aku lupe..so,fair ah... :p

kawan aku ckp lagi...xmo turun kl ke jumpe mar?aisey...aku jawap..tamo. :p...bia la,mende da lepas,dok sah ungkit2...aku tamo jumpe die,sbb aku kesian kat sorg lagi tuh..isk,parah2...xpe2..insya allah,panjang umur,ade kesempatan aku gi la kenduri kawen die(klo die ajak la..)

pastu kawan aku ni tanye lagi...ko balik mesia lelame neh ko nak buat pe?(aisey..ko neh byk tanye ah...penat aku jawap,sakit tekak tau!)
aku jawap je la...xde misi spesel pon nak di-complete-kan....it just aku nak balik nk duk kat umah ngan mak-ayah,adik2 aku...tu je.skang ni kat umah aku tu,suma ade,accept aku je kat jepon ni ha...lagipon,mak-ayah tgh stand-by tunggu same ade dpt gi mekah buat haji atau x...klo ade rezeki,insya allah,lan 12 ni pegi...so,sblom derg gi mekah,aku nak berkepit ngan mak-ayah aku dlu...lagipon,aku nak make sure...bile xde mak-ayah nnt,adek2 aku behave slame sebulan lebih(kut)..tambah2 aku sah2 la xde kat umah...risau jugak...seb baik opah ade...tp,xkire..aku kene membebel kat adek2 aku tuh sblom mak-ayah gi mekah...pastu nak warning2 skit adek laki aku tuh about kegilaan die men game...walo ape pon...still xbape sedap ati nak makaseru kat ila(my 2nd sis) take care umah..hmm..seb baik ah die ade lesen pastu buat praktikal kat ngan umah...senang nak amek atikah ngan anis balik skolah...fuh~~...harap2,suma ok...

pastu tetibe kawan aku tu lak berkate2...tu je?
laaaa...
nak mende nyer lagi tu je la...sekeh kang!
da..
maleh da nak menaip agi...
skang yg penting...
XM!!!

buat kawan2 suma yg amek xm dan yg gi kursus(spesel utk cik raksase ijo)...
slamat berusahaaa!!!

3 comments:

Acid (mojiah709) said...

intan,

apa rahsia intan untuk menghilangkan stress and tension sewaktu nak menghadapi exam.

Sy ada kawan yg selalu bila sampai ke exam hall dia akan terus cabut balik rumah sebab dia ada penyakit panic-stress dan sukar untuk dia hadapi exam. Actually, sebelum tu dia prepare macam nak rak.

komen sikit dan kongsi petua boleh?

err_quek said...

hmm...klo saye stress..sy akan dgr lagu yg gembire kuat2...spy smangat naik...panic-stress?...berdoa byk2...bc surah al-fatihah dgn sepenoh jiwa...ngan ayat rabbishrahli(sy x igt name ayat nih...tp maksud die,supaya allah permudahkan segale yg blaku di dunia dan akhirat)...slalunyer sy bc doa neh...pastu,ckp kat diri sendri.."intan rilek!!!"
hehehe...

xbrani nak komen...kenkadang org yg panic-stress ni sbb die kurg keyakinan dlm dri..even die da berusaha,buat preparation...kene yakin ah ngan dri sendri...aler,tawakkal aje la.
hiksss
(adehhh..taleh jd dr psyko lah sy neh)

Acid (mojiah709) said...

Intan,

apa kata kamu tolong carikan ayat Rabbi shardri tu dan post kan boleh juga di kongsi semua.

"Selalu tenang di air tenang".
Greenmonster - eh macam badak budak berendam dia air tenang.