Tuesday, August 01, 2006

apdet!!!

yaaaaa....lama nyer x menaip entry di sini...bukan pe...xm daaa...xde mood nak
menaip kat blog..even,melawat kenkawan nyer blog pon skang da jarang...insya allah,pas setel xm(ade lg 2paper)..akan kembali merempit di blog kenkawan sekalian...harap bersabar..last paper aku petang jumaat this week...
so,far..xm camne?
owhhh....jgn tanye lg soklan cenggitu....nnt pas setel 2paper tuh aku jawab yeh...:p

last week,ari sabtu nyer malam..kat nanasegawa kat oita neh ade matsuri..hmm...ble natsu da masuk neh..byk gak la matsuri(perayaan)org jepon neh....suma pompuan dai-oita nak gi situ dgn pakai YUKATA(cam kimono tp nipis...aler,material kain die cam kain cadar tuh :p)...so,sbb nyer aku sorg je xnah bli mahupon pakai...ari jumaat lepas,gi machi sat cr la baju alah neh....yg tukang pilih yukata tuh bukan aku tapi oleh penasihat imej peribadi aku: BAL,AZIE,K.JAJA..derg lak yg cam promoter kedai duk pilih2 baju...aku tukang bayar je...hahaha...aku neh bab memilih baju neh,kurg bagos sket....balik bli yukata tuh...ader kejadian yg menakotkan blaku....ito san no kata wo kashite kurete,arigatou...xmo ah aku crite mende nyer kejadian tuh..bia je la derg yg tau,tau..maleh nak igt pon...tp,cam lawak pon ade..hahaha

so,esok nyer,kunun ah sabtu tu nyer siang nak blaja utk paper ari selase...aku melepak gak kat umah...tgk tb aje(aku neh ade lah salah sorg mangsa addict tb hahaha)...sblom nak gi tuh,kjaja telah memakaikan aku baju alah tuh...perghhh...payah pakai mende alah neh...so hasilnyer.....




pastu da siap sume anak dare oita neh pakai baju alah neh..kitaorg gi la...kat sane biase la,ade bon-odori(tarian jepon,ala...yag cam nari2 dlm bulatan tuh)..sesampai kat kaijyou...aiseyy..lambat gak kitaorg dtg...choudou je bon-odori tu nak abis...pastu layan ah ade pertunjukan dance jepun atas pentas utame...amek2 gamba,video skit(klo aku rajin,aku aplaod kat youtube...KALO rajin ah)..then aktibi wajib...MAKAN...hahaha...igt nak tgk hanabi(bunge api)tp xde la plak ari tu,esok nyer br ade..adess...kurg bernaseb baik disitu...tp,besh jugak la sbb..rs cam besh...hahaha....pastu terserempak ngan da 4 kouhai...hehehe..amek gambo...tuh je...nak letak gambo,tp aku xreti nak meletakkan kat sini sbb blogger nyer aploader gambo menggong...:p

anyway,
nnt sabtu neh ade lagi matsuri...yey!pakai yukata lagi..aku suke plak pakai baju alah neh sbb terase makin chomei lak bile pakai baju alah neh...
muahahahaha (^_~)/!!!

6 comments:

Acid (mojiah709) said...

Intan,
waduh waduh...kamu sih bila sudah memakai kimono tu persis macam wanita jepang yg dah masuk islam hehehe cute la...

eh,xm da habis nanti rajin kan lah jari-jemari tu menari di keyboard dan melayari blog santai kami ya.

sayonara,

PS: ohaiyo gozaimassu...mata shi-ne owata.

err_quek said...

ehehehe...jgn ler berkate begitu cik raksase ijo..malooo saye*muke merah*
haaa...sy da abes xm..bleh ah merempit kat blog awak..yeeeehaaa!!!

Acid (mojiah709) said...

yahooooo
exam da habis da boleh rihat no.
rihatkan minda yg penuh dgn overloaded info.

hehee
roar by greenmondster

Anonymous said...

tahpape.. blekk.. tak lawa.. ade bunga2... patut tade bunga la baru beshh... susahnye nak padam... blekk

avie eicca said...

comeinyer pakai kimono.Hari tu pun ada bon odori kat penang tapi depa buat kat padang brown .Dulu suker buat kat padang kita je.Kak ni kira hidup tak stabil lagi neh.saja buat2 stabil
chao!!!!:)

Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. Bug bites allergic reaction padded rocking chairs Healthy back aeron chair Demco security epson inkjet Bmw 525i body kits