Friday, July 14, 2006

dia datang!teng!teng!teng!

hahaha...tajuk entry yg menarik utk week neh...
seems like,nowadays i`ve update my blog once a week...

ari nih ari jumaat...so,seperti yg aku slaloo duk merengek kat sini...arini adalah hari yg aku kene masuk ke bilik mayat a.k.a lab :p!ekcelli,suma experimen habis da...skang tinggal kat sensei nak judge utk bg kredit ke idak...td pi lab tuh...sensei seakan2 warning kitaorg(bacth aku) yg kitaorg ni xpatot lepas experimen neh...bukan pe...die kate kiatorg neh byk beno kesalahan...benkyo ryoku ha mienai tte..maa..betol la tuh die ckp...mcm aku,mmg men redah je lab tuh...xbuat la persediaan sgt..stakat bace buku jikken tuh pastu gi lab dan nganga(blurrr..tatau nak wat pe)...ditanye kat kitaorg,ape yg kitaorg perlu buat so,die leh bg kredit kat kitaorg erm...dlm nihongo: hyoka ha dekinai kara,anatachi ni dousureba ii no ka tte kiite...maa...budak2 klas sepakat buat hanseibun(mcm karangan penyesalan)..camtu la kut yg aku paham...

so,this week...aku x bape sehat la kenkawan...
ari isnin(kot)...aku mengalami sakit tekak...
bile sakit tekak sudah dtg...
teng!!!
batok la,selesema la,demam la...suma tu sebuk je nak nyelit gak...
tekak aku neh sentitif...
taleh salah minom atau salah makan...
aku rs maybe sbb aku termakan food yg byk sgt minyak...so,tekak aku pon mule la sakit2...
hehehe...
bukan sakit biase la...
skang ni tekak ni,da luka da...
bile sakit tekak,tekak akan luke,dan bile kite buang kahak tu,kahak aku ade darah...
jgn riso...
ni perkare biase bg aku...
dah dekat 10tahun da aku berpengalaman dlm sakit tekak sebegini...hahahaha

cumenyer,smalam,die agak lua biase....
aku taleh nak tido sbb nyer...perit sgt sampai aku kene duk je dlm toilet tuh,sbb xlarat da..nak bangun baring mengulang nak buang kahak yg sakit tuh...
ade la,org bebel suh gi klinik...
sebb aku xmo gi klinik kat sini,dr tuh mesti igt tekak aku neh sakit biase je.,pastu last2 kasik ubat tekak biase...thats y aku maleh nak gi...
klo klinik kat batu gajah sane...dr tuh da kenal da aku...die nampak je aku dtg sbb sakit tekak keklinik die...mesti die tau nak ks ubat pe...tekak aku ni,kene ubat spesel skit...kaler ijo..pastu die cam ade minyak2 dlm tuh..mcm kapsul la..bukan yg hisap tuh...
td...
pas jikken...alang2 lalu klinik,dan memikirkan byk beno la org suh aku gi klinik...
ok aku gi la klinik skolah neh...
dan...
dr tanye,sakit pe?...ooo..demam,sakit tekak,selesema skit ye...
ok,nnt amek ubat...
huh!
kan aku da kate....
oh yer..suhu badan hari ini..38.5°C
:p

2 comments:

Acid (mojiah709) said...

jin rajin la makan ubat yg dibri oleh doktor (by the way dah ke klinik dan jumpa doktor belum).

Pilih saja lah doktor tua ke muda ke asalkan ubatnya mujarab.

Cuaca sejuk elok makan makanan yg panas dan minum milo hmmm best...
pekena pulak dgn laksa pedas hmmmmmnak lagi nak lagi..

Take care and be good to yourslef.

PS: Missed both of you my sisters (Marina dan Intan)

cheers.

err_quek said...

raksase ijo: thanks you...aisey...sy pun rindu same raksase ijo(muke merah)..sorri la agak bz skang...
by the way..skang neh summer la cik raksase..mane plak sejuk nyer