Tuesday, June 06, 2006

roar!!!(pinjam cik raksase ijo nyer trademark.. =P)

2minggu neh aku bz sket ngan lab...hmm...jikken da siap da,result suma da disahkan da..just cume lagi nak buat repot je...aritu aku dah siapkan half jugak la repot jikken tuh tunggu nak matome(sum up) result jikken je la...skali mase aku bg result jikken tuh nak suh pakcik lab tu sahkan...die kate,nnt repot taip yer,gune kompiter..pastu graf yg awak lukis neh pon buat ngan kompiter...warghhh!!!
penat nyer aku melukis graf itu ngan penoh kaseh sayang pastu repot tuh da aku tulis TANGAN sampai lewat malam,br la die nak kate gune kompiter...mengapa pakcik lambat habaq?...haaiiiiiih....

igt x..dlu aku ade ckp,aku takot ngan cikgu ngan pakcik lab tuh?haaa...skang sintom rs takot itu telah menular ke parner@kembo aku cik bal...hehehe..br ko tau bagaimane perasaan ku setiap kali nak enter bilik lab tu..

minggu lepas,mase jikken tuh...berlaku satu letopan...penyebab die...aku bersame cik bal!!!hahaha....ye la salah kitaorg sbb x berhati2 ngan wayar2 letrik tuh sume...punce nyer..kitaorg lupe nak bukak plug volt-slander...punce letrik yg xde suis...men ubah je litar..skali...BOooOOMMm!!!

siap terkelua api2 skali tuh....:p...otomatik letrik dlm lab tuh off(fius bilik tuh off auto)...pakcik lab tuh blari2 dtg kat meja jikken aku ngan bal pastu die menjerit...abunaiiiii!!!!kore nante DAMEEEEE dayo!!!huu~~....aku ngan bal da kecot perot da...xmampu aku nak pandang muke pakcik lab itu..series muke die garang...(T~T)...pastu,die gi betolkan letrik lab tuh,then dtg kat tempt kitaorg gi test volt-slider tuh,berfungsi ke idok da...mase die nga test tuh...aku da berdoa da dlm ati...tolong ah meter test tuh gerak...klo x gerak...uwaa~~,lg satu hal kene marah lg...luckily...mende tuh xrosak...suma budak klas aku dlm lab tuh memandang simpati kat kitaorg...uuu~~...da ok suma..pakcik tu tau kut aku ngan bal nga cuak giler...die pon stat balik ckp bebaik...pastu buat lawak..malang nyer,lawak die,aku xmampu nak gelak...

nak ikotkan,suma arahan dlm buku jikken tuh da ikot da...aku siap da tanye da klassmate aku nak buat camne eksperimen tuh,cume nyer sensei ngan pakcik lab tuh langsung xbagi brief tentang jikken tuh..die suh buat je jikken,aku pon ngan kembo aku tuh,gune je la otak nak buat mende tuh...series x igt mende tuh kene bukak dlu plug die sbb litar tuh xde suis...salah kitaorg la...cuai.

bile da ok sume,kitaorg kene buat balik la eksp. tu...mase nak sambung balik litar,ms bal nak cucuk plug tuh..api kecik2 kua...warghhh...aku ngan bal xjd nak buat...pastu aku pandang yanagi-kun(klassmate)...agaknyer die kesian ngan kiatorg,die dtg..then chek litar,aku nampak gak die pon cam cuak gak nak sambong litar meja kitaorg,takut2 meletop skali lg...skali...sensei lalu,dgn slamber nyer die panggil sensei suh sensei sambungkan...sensei pon sambung kan...aik? elok aje litar tuh berfungsi...tahpape..menakotkan org aje litar letrik neh!
terdgr sore pakcik tuh merepot kat sensei kejadian letopan tuh...aku ngan bal da cuak da,kang kene marah ngan sensei lg la takooot~~!skali aku terkesan senyuman dr sensei nyer mulut...fuhhh!(~_~;)

pastuh...
skang neh,stiap kali nak buat jikken,aku ngan bal akan tanye dlu org2 sekeliling,even sebenarnyer da paham pon,tanye jugak...pastuh setiap kali nak sambong ape2..dlm otak aku berkate2..."bukak plug dluuu!!!"
oleh itu...
kamu-kamu sekalian...
elektrik ini amat memberbahayakan kesihatan mental serta fizikal...
berhati-hati laaaah!
uuuu~~~

11 comments:

Anonymous said...

malasnye nak baca.. panjang sgt... saye baca perenggan akhir jer laa... emm..

mental dan fizikal...? jagalah kesihatan anda... contohila itik yg pandai mengawal suara...

owhh... ternampak lak ayat elektrik...

sesama laa kite menjimat elektrik... jadi, jgn laa tgk tv lagi... buang kat luar... hohohoho....

Acid (mojiah709) said...

Hi Intan
sy xleh nak bayangkan jika sy terperap dlm lab saban hari...boleh biol dibuatnya.

apa kata kat lab tu intan cuba cipta resepi kuah laksa baru hehehe

Selamat mencipta sesuatu yg baru yg boleh memberi harapan kpd manusia sejagat.

Roar
Greenmonster

lunabella said...

haha..effing cuak!!..kalo aku ade darah gemuruh, aku pengsan straight away pas kena marah ngn pak cik lab tuh..demo sa, ningen to iiune,machigaikara koso motto ii jibun ni naru to omoi yo..mou ikkai yarinaushi,motto ii kekka ni narunnone\(^_~)/

to my partner,lets face the bilik mayat together!!hahaha..

lunabella said...

haha..effing cuak!!..kalo aku ade darah gemuruh, aku pengsan straight away pas kena marah ngn pak cik lab tuh..demo sa, ningen to iiune,machigaikara koso,benkyou ni natte,motto motto ii jibun ni naru to omoi yo..\(^_~)/

to my partner,lets face the bilik mayat together!!hahaha..grrr cuak cuak..

err_quek said...

ary: tahpape..ape kaitan ngan tb lak..tade2..tb tuh penting dlm idop sy..:p

raksase ijo:klo la bleh memasak dlm lab tuh,da lama da sy masak dlm lab tu cik raksase ijo oii...masalah nyer even iar minom pon taleh masuk tau! :(

bellekiss: oh kembo ku!aku pon begitu jua..cuak beb!

Acid (mojiah709) said...

Mas.
Oh ya ke...kalo gitu mesti pueth melepak lah cik mas kito, sbb lab tu macamgua, takde sinar mentari atau udara segar
Roar
Greenmonster

avie eicca said...

cik raksaso ingat kita buat eksperimen dalam gelap ke?wakakak*gelak terguling2.alamak..terjtuh longkang..wuish*
tapi bab udara segar tu den setuju 200% mana nak segarnya..setiap hari sedup macam2 araoma tapi lab cik mas memang ada udara segarlah:)

err_quek said...

kmarina..udare segar?????
huh!setiap kali msk lab,rs cam nak terjabot jantung la akak..

Acid (mojiah709) said...

Lab cik Mas ada ramai mat jepun yg hensem hensen...udara busuk pun jadik segar. Tapi kalau marina punya lab di penang lain sikit kan...mesti bau belacan penang

Anonymous said...

pe citer nih... i cannot understand la.. tahpape

avie eicca said...

ish mana ader..ingat orang proses belacanpenang ke kat lab tu.Bau masakan nasi briyani dari office kimia ya la kut:P

cik ary,don't konpiuskan diri anda.Biarkan hidup anda diselubungi misteri.