Monday, February 27, 2006

its all about manners beb!

ok...aku bukan la bagos sgt pasal bab2 bersopan santun neh..cume nyer just nak bagi pringatan sket kat dri sendri serta korg2 yg aku sayangi ini supaya mengingati....walopon dimana anda berada...manners tuh penting!
bukan pe...saiking aku tgk skeliling aku aagak kurg me-manners kan dri sendri...(haha..mcm bagos jek ckp cam tuh)

mak aku ajar aku..klo nak org respek same kite...xkisah la..nak direspek dr segi pravasi ke fizikal ke...respek org dlu meh...dlm agama kiter pon ade cakap kan...sesame manusia kene saling menjage hati antare satu same len...even klo berhadapan ngan musuh ketat pon kene bersopan jugak..

bersopan neh konsep die...menjage hati dri sendri n org len...mungkin bagi setgh org kan anggap...bercakap lembut bile nak sesuatu tuh cam hipokrit je..tapi bile nak mintak tolong kan..xkan la trus nak ckp.."wei,meh sini tolong!"...hahaha...klo korg..org mintak tolong ngan cr cenggitu korg nak x tolong?even ble kite berdoa ngan allah..nak mintak kesejahteraan dunia dan akhirat...sebelom doa tuh kite bace bismillahirrahmanirahim...cube pk maksud die?kite memuji kan maha suci allah tu kan?then..ble bace doa tuh...dlm ayat2 doa tuh adekan puji2an pada NYA kan?

biasa lah dlm idop neh...kite takleh nak expect suma org yg kenal kite suke cara kita...in a way,there`s must be something that people really hate that kenkadang org bleh nyampah ngan dri kite...aku pon sendri ade gak sikap sesetgh org keliling aku aku x brape suke...tapi,tuh x bermakne aku kene benci derg or xmo dekat ngan derang kan?aku mengambil langkah...setiap org ade bad n good die...mende yg bad tuh aku diam je la...klo perlu tego..yeah,sure...aku sound ah...klo x,nak buat cemmane,let it be,dah mmg natural dah prangai camtu...accept it or else jgn dekat ngan org itu,ok?

jgn caampo2 kan sikap yg kite nyampah kat sorg tuh sampai mende baik yg die buat kat kite, x nampak...no..tu xbaik la kawan...even kite x brape suke seseorg tu..xyah ah buat muke nam sen kat die...senyum...ikhlaskan senyum itu..sedekah tu,dpt pahle... x salah memaafkan org..walopon salah itu mmg la salah org tuh sampai kenkadang menyusahkan dri kite sendri...tapi sampai ble nak dendam?...bile kite mintak maap xbermaksud kite yg salah...xbermakne kite yg lemah...memaafkan org tu bleh melegakan ati kite..hidop pon aman bahgie..x caye?try buat..aku dah buat da byk kali..untill now...alhamdulillah..=)

naaa..people..
bukan la nak kata aku neh hebat ka,apa ka..takde la...aku pon byk aje mende yg buruk aku buat...seperti yg aku ckp awal td..mende yg ditulis ini bukan nak tuju kat sesape pon..utk peringatan sendrik jugak...aku ni pon kenkadang lazer jerk mulut...gatal pon yer jugak(hihihihi)
akhir entry;....mende dah lepas dah laaa...nak kenang,nak dendam,nak nyesal...all those tu,dah x gune...mende dah jadik...bia je...anggap sebagai satu ilmu utk kiter up kan idop kiter to be a better man...tetibe tingat lagu better man by robbie williams..hiks!

*yeah...dah pon buat entry baru...yeah!*

No comments: