Saturday, February 04, 2006

earn your respect...

alloooo aberibodii...hehehe..gomen neh..dekat seminggu blog ku neh x ber-entry baru..biasa la...bz xm...ari nih aku mmg x bukak langsung buku...sbb besok got satu ari lagi before stat paper math...biasa la...study last minute aku neh mmg da taleh nak diubah...hahaha...(tuhan...insapkan la hamba mu ini..aminn)
so...
adakah anda bermasalah?anda rungsing dgn masalah anda?teruk sgt ke masalah tu?anda pasti ke masalah yg anda alami itu satu masalah?adekah masalah itu cukup teruk sehingga org len pon x pernah alami masalah seteruk anda?anda berduka kerana masalah?kerana masalah juga,idop anda x tenteram?masalah anda itu xde jalan penyelesaian...anda pasti?anda merendah dri kerana masalah?ilang self defent sbb masalah?ilang keyakinan/rs berdikari sbb masalah?
heh...
byk lak soklan aku ek...bukan ape...aku geram kat makhluk2/hamba2 allah yg allah kurnia kan akal utk berfikir dgn LOGIK nih yg x gune kan nikmat yg tuhan bagi tuh bebetol...setiap manusia neh ade problem..aku?heh..aku pon ade gak problem aku...aku cukup pantang la klo org tuh taleh nak kontrol masalah die...pantang la aku klo org tuh x reti berdikari...sabishi?yerp..suma org dlm dunia sabishi...tp tu bukan alasan utk bersedih ngan bergantung/berharap org len bleh ilang kan rs tuh...jgn sampai terlalu merendah2 kan dri sendri...rendah dri tu elok...tidak berbangge ngan kelebihan yg ade dlm dri tuh rendah dri...merendah dri?heh..tuh mengutuk dri sendri name nyer...memalookan dri sendri tau x...nak org respect awak,respect dri sendri dlu...jgn pk masalah yg ade tuh terlaloo la teruk nyer,sebenarnye..org lain lagi teruk masalah derg...berdikari...bangun sendri...mae muki ni muite(tgk depan sendri)...tolong dri sendri,baru org bleh tolong..dah cukup yakin ke,org sekeliling awak tu x amek berat pasal awak?...bersyukur la...ade famili,ade mak-ayah...tu dah cukup utk sorg manusia nak dpt kaseh syg antara manusia tau...isk..isk...
paling penting...
adekah kite dpt solace bile beribadat pada DIA?klo jawapan die x...tu makne nyer kite x bergantung sepenohnye kat DIA...
then,
jgn bia/lari dr facing masalah tuh...klo nak tangguh2..nnt kene gak esok lusa face masalah tu kan?...so,better skang or it`ll getting even worse then u can think...haaa...sapa susah?
DIRI SENDIRI!

No comments: