Sunday, January 07, 2007

cuti winter di kagoshima


yaaaaa....lame nyerrrr laaa x menaip entry...sepanjang cuti winter slama 2minggu lebih ni...langsung aku x taip entry ek...hahaha...xde la bz pon...tp..aku byk menumpu perhatian aku kat byk mende lain...

lepas sambutan raye ari tu,aku mengikot bal gi ke kagoshima..satu negeri yg jaoh nyer bile naik bas 6jam perjalanan dr tpt aku ni...kitaorg ke sane utk menjalankan satu misi...bukan misi imposible..tp misi menyelamat(emm bleh la dipnggil gitu)...alhamdulillah...misi berjaye la jugak..ye dak bal?

kat kagoshima ni...mungkin sbb dai(universiti) die dlm tgh2 bandar...so,kawan bal ni duk ah dlm bandar...sume tempat dekat2 je..besh giler...jalan2 kat tpt ni sume landai je..xde bukit bukau yg aku kene panjat-turun tetiap ari sepanjang aku duk oita neh(huh!)...dan yg alku tensen nyer...shiden(train) die..gi memane fix price!!!cheh...geram je aku tgk ke-besh-an kawan bal,farah duk kago neh...

2nd day..farah bw gi tenmonkan...wohhh!ramai giler org...takot jap aku tgk ramai betol org kat sini...tpt ni satu tempat cam lorong jalan yg besar..sepanjang jalan ade byk kedai2..klo brand adidas tu....satu kedai tuh sume adidas...kire bleh jd syurga shopping je..seb baik ah aku xde nafsu sgt nak membeli2 mase kat sini...sekadar jalan tgk kedai jek...at last tercapai la jugak se-lai bajufuyu..tu pon sbb 70%(kikiki)...

then jejalan kat amu`s store...satu shoping centre yg standet die same jek cam klcc..heh.memahal je brg die...kat sini aku lepak sambil membc novel kat kedai kopi..sementare tunggu cik bal abehkan misi die...bal ckp gaye aku lepak kedai tuh cam org kaye je lagak nyer..ngahaha...kat atas amu neh ade ferry`s wheel...bal ajak gi naik..tp,wuihhhh!!!tamo!gayat woooo...

last day...farah ajak gi menikmati okonomi-yaki sejenis makanan jepon yg mmg aku da lame tingin nak makan...mmg la kat oita pon ade gak jual...tp ekcelli bahan2 sebenar makanan neh kita taleh makan..disbb kan farah neh da biase ngan makcik tukang jual tu,so makcik tu buat spesel utk kitaorg supaye kitaorg leh makan...giler besar...aku berusaha gak makan sbb makcik tu memasak nyer dgn penoh kasih sayang...pas makan je mende neh pale pening sbb byk sgt..hahaha(gelak guling2)

last skali...mlm 3rd aku-bal bertolak balik...sedih je nak tggl kan kago neh...series suke...hahaha...insya allah..ade rezeki aku gi lagi la...farah...thanks for da hospitality...series besh!\(^~^)/

1 comment:

Anonymous said...

Intan,

Wah kamu bercuti sakan dan bersantapan diwaktu cuti eh.

Tak de ke oleh oleh dari sana? Kipas tangan buatan jepun pun jadilah.

Hik Hik Hik