Monday, January 22, 2007

1st post utk skin kuning (^_^)

yezza...my new look blog!amacam?suka kah anda?..xsuke?aler....bleh ah..penat aku ubah2 edit2 template utk skin yg neh sampai nak tercabut bijik mate...tapi tu la kan...kuninggg nyerrrr...hahaha :p

esok mak-ayah balik dr mekah...so kire sorg pak aji sorg lagi mak aji ah...kikiki....anak die?anak aji?!heh..xsesuai..aku nih nakal neh..xsesuai di panggil anak aji lg...xsabar giler nak borak2 ngan mak-ayah..pastu nak wish beshday ayah(da lepas da sbeno nyer..1/1 aritu)....lagi satu...aku nak mengkopak kan semula duit ayah utk menghantar bebarg ke umah aku neh kat jepon neh...segale macam stok food/rempah ratos serta ubat aku da abeh da...ubat yg aku duk telan...da aku stop sebulan da...ekcelli bukan taleh nak suh adek aku bli dan anta..tp..bia la...adek aku yg 2nd tuh nga pening urus kan umah...tamo die susah2 nak gi cr ubat aku tu pulak...stok rempah ngan cili kering tinggal giri-giri(skit giler) aje...aku mencube sedaye upaye utk x masak sambal dlm mase 2-3 minggu ini...tp...nak tingin giler nak masak gulai asam pedas ayam...owh...cepat la stok sampai...

lagi satu...
aku nak sambong citer nga mak aku...sminggu lepas mak ade tepon...mak tanye intan ok x?ade masalah?..memule aku ckp ok...last2...mase mak diam,aku diam trus aku ckp...
"mak...intan nga problem besar la..."
dan skali lagi...mak aku bleh agak mene ape...straight je die teka problem aku..xsempat aku nak bagi intro...mak tanye skit2..aku citer skit2...mukadimah nyer aje...xde la sume...(aisey..xreti ah nak crite 100%)...dpt kejap je ckp...at the end mase mak kate nak letak da tepon sbb ayah aku suh ckp kejap je..aku just ckp "umm"...ekcelli air mate nga menitik time tuh...hmm...aku agak,balik mak-ayah kat umah kang ni..abeh aku kene soal-siasat...adessss!!!tolonggg bagaimana aku nak mengelak neh....

aku nak xm xlame lagik...exam final utk 2nd year neh....pas abeh je xm neh..aku naik 3rd year(klo lepas ah sume kut)...isk.xsangke da nak dekat 3 tahun duk jepon neh...mcm2 yg aku rs/lalui...pahit/manis same jek berat nyer...:)
so,di-sbb kan aku nak xm neh....
sesape yg rase nak buat hal ngan aku,atau aku ade buat hal dgn sape2...aku minta korg rilek dlu...bagi aku abeh xm dlu br kite talk and setel kan mende2 yg korg buat hal tu...bia aku setelkan satu2 mende dlm satu2 mase ek?

and maybe...nak meghapdet blog ni aku agak liat...so, to all...yg meng amek xm..contoh nyer cik es puteh yg nga bertungkus-lumus minggu neh di moroc sane...BERUSAHALAHHHH!!!
sesame doa sukses utk kite sume ek korg?

cheers =)

1 comment:

AbGJaS said...

Hi Mas,

Terpaksalah mata abgjas disesuaikan dgn kaler kuning kesan sampingan kaler blog Mas.

Sama la kita Mas, jadi anak Aji, Misti mau baik tu...
Slmt exam dan slmt melepas rindu dgn emak-ayah...