Tuesday, October 02, 2007

aku dan kasut


camtek x kasut sblah neh?aaaa?...kaler die xbesh?mmgla..ni bukan kaler yg aku minat...kasut kaler putih adelah the very least kaler yg aku akan choose...selain kasut skolah,aku ade satu kasut kaler putih which aku beli sbb kesian kat makcik kedai tu yg layan aku gegile,pdahal aku try2 je(baik kan aku ni?)...seb baik rege kasut tuh sen yen lebey(seribu yen )...dan aku pakai kasut tu rs nyer 2kali je kut..tu ade kat atas rak kasut tuh,berabuk da kut...bukan pe,kasut tuh bukan la jenis kasut yg aku suke pakai...sape nak?aku kasik free...pastu satu sandal kaler putih yg da nak hancor(sbb pkai dlm semua jenis keadaan...hahaha),ekcelli nak bli kaler itam(aku bli online kat tenet je sbb murah)..skali,tinggal putih ngan merah...amek putih la...kene bli gak sbb mase natsu(summer) tahun lepas,aku x mempunyai sebarg sandal...nak pakai kasut,panas lak di waktu2 summer...klo aku nak bli kasut pilihan kaler aku cam itam,coklat,krim2 nak dekat coklat,perang2 sket ke...merah(hehehehe....),biru....

aisey...terkelua tema plak...ekcelli ape yg nak aku bebel kan kat sini ialah....

aku kempunan kasut di atas!!!

uuuu~~~da x jual da kat mane2 kedai kasut...ekcelli,aku da aim kasut nih lame giler....kasut ni aku aimed mase sblom kak ayu balik mesia lagik...ade la dekat setgh tahun da....lame x?lame x?dak2 ni mmg da tau aku berkenan sgt kat kasut ni...sbb nyer,klo masuk je kedai kasut ke,sport nyer kedai ke...aku akan ke rak kasut,cr kasut ni,then,try2 pakai...hahahaha....slalonyer,dak2 nih akan suruh aku bli je,memandangkan aku asyik je try2 kasut ni...tp,menengok kepade harge nyer,adelah tidak berbaloi utk aku mengeluarkan duit semate2 utk sepasang kasut...sound cam aku kedekut kan?...hahaha,xde la,slaloo nyer kan,brg2 yg jual kat jepun ni,klo da lame2 die nyer harge akan jato...so,aku pujok la ati aku ni bersabo...tunggu harge die jato....tunggu punye tunggu,sblom balik mesia aritu...xjato2 gak rege die...yg display kat kedai pon da tukau2 da kaler...memuler kua dlu kaler biru gelap ade line2 kuning(aku nak yg ni la =( )...pastu kaler oren,itam,biru mude,merah cekelat,putih(cam lam gambo)....mase sale kat kedai sport kat parkplace natsu dlu...ade ke 10% off jek dr 7600yen...xde beza tau!so,aku pujuk lagi nafsu membazir aku ni bersabar....dgn yakin nyer,aku tau rege die akan jato jugak!

tapi...
smalam,gi jenjalan kat park place....memule masuk kedai sport tuh....aku cr la kan kat tempat biase...TAK DE!!!warghhh...kuciwa nih...xpe2 maybe abeh stok kot kat kedai tu...gi pulak ABC mart(kedai kasut populer jepun)...aku pusing2 nyer pusing...TAK DE jugak!!!sudahhhhh~~

xkan da abeh tarikh tutop nak jual kasut tuh...ade limit time ke ek satu2 design kasut dlm market?...si bal da gelak2...padan muke aku!!!

nak cr gamba kasut ni kat website die pon payah...aku kene chek satu2 kat archive store die..da la tu,kaler yg aku minat xde...ade gambo kaler putih ni je....isk isk isk

kempunan den.

6 comments:

Acid (mojiah709) said...

intan,
nak tanya sikit. apakah sudah menjadi satu trend bagi kaum wnaita untuk menghabiskan masa berjam-jam untuk shopping dan mencari barang. Yang paling teruk sekali, last-last dorang tak beli.
Fed up!

Anonymous said...

mashu, u can save that shoes for my coming birthday:) *wink wink* hahahhaha

Anonymous said...

hahah!
psl encik greensmonster kt atas tu ty "kaum wanita" kan, means i kene jwb r utk die gk kn?
Xdelah sume kaum wanita!
tp, dh alang2 nk bli satu2 brg tu, biarlah yg btul2 puas hati..
jgn men tgk skali je trus msk troli shopping tu.. kang blk umah bising lak itu x kene ini x kene! XP

btul x kak mas?
rubi bkn r jenis yg suke bershopping.. lenguh lutut r dok pusing shopping mall tu! baek msk marathon ade puas hati sket. Xpon lumba beskal ngn bebudak chikoku gi klas pepg.. hahah! jgn hrp aku kasi chance korg menang! X kire ko laki ke pompuan, yg smpi dulu sure aku gak! XD

but then, when there's a thing i need, i'll make sure i buy ONLY what i need. if don't i dare don't buy anything rather than blabbering alone after go back home! ( ^^)v

Acid (mojiah709) said...

delymma,
I agree with you.
tapi kan, I cuma kesian kat salesgirl tu. entah x2 dalam hati dia meyumpah sebakul

Anonymous said...

hahah! nk wat cmne ek? tah tah salesgirl tu pon wat cam kite gak bile die kuar shopping!?

err_quek said...

ngehehehe....xslalo la..dan xsumer org pompuan bile sopping suke belek2 lame2 then xbli pape...

seperti saye...
ikot nafsu la...
klo xde mood membeli...brg branded yg rege murah giler pon sy xbli nyer...
bile dtg `cahaya sopping`...hahaha...dont be surprised!