Monday, March 12, 2007

teringat



nothing much happen these few days...

owh..smalam aku baito(keje sambilan)...penat tuh...kene berdiri stat pagi kul 9 sampai kul 6ptg...ngaaa...mmg penat...tp xde mood lak skang aku nak crite kan keje ape yg aku buat itu...nnt la..ble tercetus idea nak tulis pasai keje tuh nnt aku citer la...bukan baito berterosan pon..ade la lam 2-3 ari kut...tp worth it la...sronok ye jugak...dpt offer baito tu pon sbb mengisi kekurgn org...

arini...aku da janji nak join k ayu ngan azie ber-karaoke(lagi?!!)...hahaha...makin sronok lak aku skang neh...aku rase tuan kedai karaoke tuh mesti gumbire sbb kitaorg slaloo men-kaye kan die...tp xdela men-kaye kan sgt pon kedai nih sbb..kitaorg mesti akan amek free time...xigt lak bape ratos yen..means,fix price utk ko nyanyi la bape byk jam sampai la tekak sakit2...dlm bab ni..arini aku begitu merindui cik bal(esok die balik korea..ngeee =D..bal adiah utk aku xde?)..sbbnyer...suke berduet dgn nyer...bile sebut pasal pusat karaoke yg aku duk ulang-alik gi neh...tingat dlu sblom 1st nak jejak kaki kat sini...gile aku nyer tanggapan tempat2 karaoke nih cam terok...ye la cam imej yg negatif ah sbb tu yg aku blaja dan tau dr org sekeliling tempat2 cam gini xbaik...bile sampai sini...br aku tau..kat sini karaoke center ni one of family's gather spot gak la...slaloo jek nampak dak2 kecik dtg same ngan parents derg melalak bersame..kecik2 tuhhh...cumelll jekkk...lain la cam mesia..dgrnyer pon...kat mesia da byk da karaoke box...kurg da tempat2 xbaik =)...alhamdulillah......

xdpt lak aku nak me-lena-kan diri skang ni...mungkin da biase tido lambat...tetibe layan konsert2 backstreet boys...alaaaa...xkannnnn korg xkenal kut...natsukashiiiii~~(bring back the memory?..hahaha..tatau translate)....ni la antare 1st omputeh nyer astis yg aku minat...ekcelli maloo nak ckp...yeee laaaaaa....aku mengaku dlu aku minat gilerr ngan kumpulan name 911..skang da xde da boy band tuh....*bal..ko jgn gelak2 ek :p*...aku tau,lagu2 die ala2 geli2 gitu..bleh la di anggap kan 911 nih cam new-boys..alaa si tomok yg nyanyi tuh(ehh..tp aku xsuke new-boy ekkk..no offence kepade peminat nyer ekkk)...bile dgr balik lagu band 911 nih...siries aku geli tuhhh...camne leh terminat derg neh...aduiii laaa...

balik kepade bsb(backstreet boys) nih...lagu2 die neh byk membawe pade kenangan2 mase aku skolah rendah(darjah 5...sampaiiiii...form 5)..paling memberi kenangan lagu nih la..yg aku letak kat player lagu kat blog nih...*tersenyum sekejap*..

mase lagu ni release,aku xde walkman radio..just ade walkman casssette player jek(ayah adiahkan mase besday =)..)...dlu era.fm xwujud lagi...yg popular mase tuh muzik.fm...igt x...bile mlm ade banggumi(ranc.) pilihan bersame...die nyer list2 lagu yg dimintak fan`s radio ni akan kua kat bahgian intisari tv newspaper...sbbkan aku sgt suke lagu nih...tetiap ari tgk paper,nak tgk lagu nih ade org pilh ke x,then tgk junban(giliran) die,bajek2 time bile nak bukak radio then dgr...

radio yg aku gune...tuhh...radio ayah aku yg sgt2 la furui(lame)nyer...jenis yg manual tuh..radio nih pakai arial yg kene tarik2 tuh...bile line xelok,aku kenkdang ketok2 radio...skang arial tuh da patah aku buat..sampai skang ade lagik radio tuh...dgn radio tu jugak la...bile kua jek lagu nih kat radio..cecepat siap sedia ngan kaset then rakam...

memandangkan mase tu aku kecik lagik dan tahap kedegilan aku masih xkuat lagik ;p,bile nak bukak radio memlm kan,aku akan bukak sepelan yg bleh...agak2 telinge sendiri je bleh dgr sbb takut mak aku marah..yee laa...memalamkan..esok skolah nnt susah nak bgn sbb tido lambat...minat giler dgn bsb nih sampai sanggup xmakan waktu recess sbb nak save duit nak bli album derg(malangyer...skang da ilang sbb kawan pinjam...xreti pulang =(..)...hafal tu setiap lagu dlm album derg...

yg paling terok...sampai termimpi2 derg nih...dlm group nih aku suke member yg name `aj`...so,agak2 la korg,laki type camne la aku nih bleh tersuke...oppss...`aj` nih mmg berproblem sket dlm group nih...tp,yg aku suke adelah mende yg xorg lain nampak la...erm...camne ek..."its the good that hide behind the bad"...camtu la...klo xpaham..abaikan...sgt sedih ble group nih pecah..dan suke bile derg wat come back..cume..skang ni da xbape kick la album baru derg ke sbb aku da kurg minat boy band like teenagers lain?(bermakne..aku da tue?..owhhhh)

skang nih nga melayan konsert unplugged bsb nih kat youtube..xsangke ade org upload konsert mase derg kuakan 2nd album...the very best album among other album that they had bagi aku, sbb sume lagu2 die sgt sedap dan xjemu dgr sampai arini...aku really suggest korg dgr lagu `thats she said`...selain lagu yg aku dok pasang kat blog nih....suke lirik die..sbb mende nih klo di-relate-kan dgn aku...mmg mengingatkan aku those few people yg mungkin da xigt da aku ni....tp aku igt derg...hehehe...

dan...
lagu as long as u love nih rahsie tteuka(bleh dikatekan/atau),ade value die bg aku...
niceeee song
=)

2 comments:

Acid (mojiah709) said...

tak sangka lak intan ni pandai berkaroake. ni suara intan mesti power boleh kalahkan siti ataupun misha.

kerja pae tu kena berdiri berjam jam, nanti kaki cramp camna nak menari bila berkaraoke...

err_quek said...

cik raksase ijo:
hahaha...xde la pandai...sekadar nyanyi kuakan sore jek...xsedap pon..

keje?isk..tuh keje kecik2 je..nnt dikesempatan len sy crite..bukan often pon mende ni...

woahhh...sampai ek...bagos2...nak kasik pe tu?