Friday, March 16, 2007

bercutiii lagikkkk!!!
















hiksss...here again i am...been a bit buzy these day...buzy cuti la...hahaha...bunyik cam anak org kaye jek...naa..ekcelli aku mengabiskan duit yg nak dekat kontang tu...

theme utk cuti kali ini: onsen tabi (hot spring water holiday)
vanue: ryokan (japannese sytle hotel),sea-side bi-matsu hotel
kepanjangan berpoye: sehari-semalam

mende nih..ekcelli aku da rancang 2-3 bulan sblom cuti lagik...aku giler mengidap nak cuti kat ryokan,berendam dlm onsen dan men-challenge anak tekak aku ngan makanan raws jepon neh...kire full course japannese style holiday...so,aku pon mengajak la sape2 yg available utk join...

xde la jaoh mane destinasi nyer..naik train baya 450yen jek(org oita...bleh agak ler kat mane kan?)sampai jek kat bandar die..bukan pi trus...gi isik pewot dgn lunch dlu kat kedai pasta neh...full giler perot...then bersusah payah tepon pakcik taxi memandangkan course yg aku amek nih dpt 3kupon free naik taxi sekitar bandar tersebut...punye la berie naik taxi..rupe2 nyer...hotel tuh letak nyer hanye la selang beberape bangunan jek dr tpt kitaorg naik...chet!gedik tol la..gelak je pakcik taxi tu bile kitaorg kate asal dekat beno hotel neh(ekcelli dlm bahse jepon la..kang aku taip xpaham lak korg)...

sampai jek kat depan pintu hotel..disambut mcm kitaorg neh selerbriti..anak2 mak-datok mane tah..yeahhh...customer servis jepon neh mmg bagus...aku sgt suke derg punyer servis even kat kedai2 kecik2 pon...masuk2 je dpt omiyage(gift)..pas kitaorg di bawa oleh okami sang(makcik pelayan)ke bilik...dihidangkan dgn air teh ijau...tp,xsempat duk lagi...4-4pompuan sume terdiam jap pastu jerit sbb laut betol2 depan mate...bilik yg aku tempah tuh...mmg ngadap laut...SAIKO!(besh sgt2)*tepok2 tgn*...da la dpt bilik paling atas(7thfloor) wa-fu shitsu(japannese style room),luas...ngadap laut.....dpt la aku merenung laut luas tuh..ilangkan stress yg aku dok pendam2 sambil2 seeing the birds fly and listening the sound of the sea...=)

sementare tunggu dinner...gi lepak2 di gigi pantai...snap2 pics...then heading back to ryokan siap2 wearing yukata...dinner die bapak la byk nyer..dan most of all ade lah yg mentah...owhhhhh...kembang tekak ku nak menelan sume yg ade...ade la mende yg bleh aku telan...ade la yg aku xmampoo nak telan...disebbkn kami neh kreatis lagik bijaksana...maka makanan seperti syabu-syabu(celup2)ikan jadik nabe(sup)ikan...hahaha...maap la kepade tukang masak yg telah bersungguh2 menyediakan makanan utk kami yg bijak ini ;p...

lepas makan...gi berendam dlm onsen(hot spring water)...masuk rotten burou(bilik mandi onsen semulajadi?)...berendam sambil2 memandang laut di waktu malm...memule kitaorg jek...tp ade lak geng girls jepon join lak...aiseyyy...terpakse jage mata wehh...lepas berendam...makan lak eskrim...ngeee....sgt sedap...hav a long chat...mcm yg dibualkan sampai la sedar2 da kul 3 pagik...hehehe

esok nyer..sebaik la sempat melihat sunset dr bilik kitaorg...subhanallah....cantik betol alam ciptaan tuhan kan?=)...having brekpes...lagi skalik syle jepon nyer brekpes...bleh la telan dr yg dinner tuh...

chekout.
berjalan2 utk menghabiskan kupon tiket taxi tuh...having fish burger kat satu kedai burgur neh...chat lagik...da penat sgt...memasing pulang la ke pangkal jalan...hahaha....

alhamdulillah.plans went well as been planned.
kamu2 yg ikot itu...sile puji ke-besh-an master mind ehh.
;p

3 comments:

AbGJaS said...

Hi Mas,
Wah3! Tak habis lagi meng'enjoy'kan diri nampaknya..
Berapa kali berendam dlm onsen tuh? Balik Malaysia nanti, Mas berendam dlm besen je lah..

Acid (mojiah709) said...

Intan (Mas Chomei),
selamat bercuti yek.

sy teringat waktu bercuti di air panas pool di Turkey di Capedocia best nya mengila.

Kalau ada duit nak jugak ke sana lagi lepas kerja kan umrah (kalau cukup duit la)

err_quek said...

abgjas: hehehe...biase la abgjas cuti skolah..kite kene enjoy...berendam dlm besen?mcm xmuat je sy nak masuk ;p

cik raksase ijo: woahhh...sounds besh jek...nak ikot~ :(