Tuesday, November 07, 2006

minggu yg bz!!!

phewwww~~~
minggu lepas sebuk nyer laaa sgt aku...tetiap malam asyik xcukup jek tido...ngan repot lab nyer,jenjalan gi saga,pastu jd boss utk gerai mesia mase daigakusai
so,here,crite sket mende menarik...

saga baloon festival
hmm...tgk ah..betape ramai nyer makhluk manusia yg dtg ke festival neh..owh..ini adelah festival utk baloon panas...sbyk 14 negare menerbangkan baloon panas tuh kat festival neh..malang nyer..mesia nyer baloon xwujud disini...heh...mase nak sampai tuh...blom lagi masuk tapak festival..stuck dekat sejam kat tgh jalan sbb jammed terok x hengat...sume keta menuju dr situ...fuh...da la panas,keta la jalan terhenjut2...poning pale den!pastu da masuk tapak festival..menapak lame lak nak parking keta...huh...mmg byk betol org yg dtg...parking keta jek aku rs ntah bape buah bijik padng bola agak nyer...penoh je ngan keta...manusia pon gitu gak...then,sbb kan dah tgh ari,kitaorg bersantap dlu ala2 picnic di tempat parking tuh...k.ina ckp,mcm hippie..kikiki...then masuk tempt festival...mencr la jugak baloon nyer...jalan2 punyer...da la parking jaoh...tempat die besar lak tu...asyik jumpe yataije spanjang2 jalan tuh..ntah ble nyer nak nampak ballon...then..last skali sbb nampak org duk reramai atas bukit,kami naik ah...ler...rupenyer kat ujung skali tempat ballon..ha,yg ni lak,kosong jek tapak tuh!!!baloon nyer xde!!!k.farah ckp nnt kul 3,br ade..so,tunggu la lagi..dekat sejam gak...tunggu nyer tunggu,ches!xde gak...kesian aku tgk parents yg bw anak kecik yg siap berkelah,berpanas smata2 nak tgk ballon panas tuh...last2 belon nyer xde,sbb dikatekan aingin kuat...huh!hampa...maa...xde la hampa sgt pon...kire puas ati gak...sbb da lama x jalan sekeluarge oita neh..hehe...

daigakusai
hmm..yg ni la buat pale aku pening gak la...maklom la,aku mane pernah handle mende jual2 neh...nak kimarubli barang,buat keje...sume keje2...sminggu gak la otak aku asyik pk mende ni jek...alhamdulillah,walopon aku ade gak mende x pueh ati dan jiwa agak tertekan spanjang jd boss gerai neh...untung pon byk,sume nyer bjalan agak lancar jugak la...mekaseh ek sumer yg tolong...spesel thanks kat azie yg membantu aku sepanjang di dapo gerai,dan kjue yg tolong promote juge...our`s menu that time...roti jala n cekodok pisang...sumer habis wooo!!!jual mende simple jek,tp untung memberangsangkan...pueh ati den!pas ni,aku klo leh xnak da jd boss menjual2 neh..huh..mmg tertekan jiwa n otak...baru aku paham perasaan sorg peniage...solute!solute!

dan minggu ni,mcm biase sebok lab gak...repot x stat lagi..nanka yaru kibun ga nai...pastu arini sgt la sejok nyer...mcm da masuk winter lak kesejukkan nyer...tp bahgieeeee!!!!!sbb...kueh raye mak-ayah pos da sampai!!!byk gile kuih ayah pos...pastu paling best,mak tapau-kan skali rempeyek yg mak buat...mase aku makan rempeyek mak tu,tetibe sayu~,terbayang mak susah payah buat rempeyek ni kat dapo hu~~...

then,arini...aku dgn ini ingin memaklomkan bahwe dendam aku ngan cik bal pade tuan umah aku sewa neh terbalas!!!muahahaha...walopon maybe aku kene warning nnt...tp padan muker die!huh!series,mmg senyum jek aku td*jahat giler :p*...solute to my toilet!!!yey!

ijou deshita.

4 comments:

AbGJaS said...

Hi Mas,

Tentu colourful tengok belon panas tu..teringat movie 'Around the world in 80 days'.

Amacam klu Mas balik Malaysia naik belon? Betul punya belon, bukan k/terbang spt kata org Srwk tu..

Satu lagi abgjas nak tanya, "dendam aku ngan cik bal pade tuan umah aku"... Ishh dasyat! Dendam apa tu?

err_quek said...

hahaha..tu dendam terpendam..padan muke die..sapa suh menyusah kan saye ngan jiran sy..kan da kene balik...bukan sy yg buat..tp,tuhan membalas nyer~~ kikiki

Anonymous said...

kamu pernah tak nampak orang masuk dalam belon. kelakar tapi menyeramkan.
Saya lihat gelagat clown yang buat show di satu pesta family.

err_quek said...

oo..pernah2..sungguh x besh...mase die msk dlm belon tuh..pastu kepale/badan die timbol2..agak meggelikan jugak la