Sunday, October 15, 2006

yeahhhh!!!my comp guardian!!!

minggu pas,aku tetibe berase kesian ya amat pade komp aku neh...ekcelli,xde la pon virus kepenyankit pe terkena kat komp ni...tp kenkadang tuh...yg aku bengang nyer ade spyware!tuh yg bile bukak ie jek...slowww aje..mmg aku hangin...

ade la skali tuh...aku bukak page blog ni...ade jek iklan tah mane tah,sangkut ngan blog neh...pastu stuck komp aku jap...skali,kuar reminder(kot),kate ade cacing(worm)nak gedik2 kat komp aku...aku pon tutop ah page ie(tenet explorer)...pastu,bebrape minit pastu...kua reminder lg...yg nih lagik gempak...trojan lak nak singgah masuk komp aku yg comel neh...fuh!cuak tuh!aku cabut je trus wayar tenet aku...

mmg ah...xde protection sgt komp aku ni sbb antivirus yg mmg da ade time aku bli komp ni da expired...aku lupe nak renew...lagipon no kod reneww die ,da aku hilangkan pon(padan muke sendrik)...tp,aku bia je la...sbb rs nyer xde la terok sgt pon komp..aku xde la nak bukak page2 merepek pon kat tenet...mende2 page yg aku bukak pon...stakat ni,sume xde la yg berpenyakit...tp tu la...komp aku akhir2 ni slow ajek...

memule igt komp kau neh berat sgt kut,sbb letak memacam...tp bile chek memori...ber-GB GB lagik byk nyer...byk jer space..aku da updet da komp neh...slow la jugak...mmg hangin la aku..sbb bile bukak jek,nak menunggu die laoding tuh..pergh...mmg menapak je aku temenung ...

kekkyaku(camne pon)...aku bia je pon...ye la,aku xpandai jage komp...gune jer tau..hahaha...ok2...aku blaja letrik,xblaja komp yer...(alasan budak tahpape :p)..so,ble jd cam aritu..yg trojan nak masuk tuh,aku da cuak da...bukan pe...aku sayang lap top ni...ni 1st brg aku bli ngan gaji pertame aku sebagai student ober-c nih...sayang wooo!da la tuh,...komp ni ade sentimental value(cheeewah!)...sayang babe!


so...aku pon bli ah anti virus cam gambo sblah ni...hahaha...setgh ari gak ah...die merawat komp aku neh...mmg merepek jek mende dlm komp ni aku letak...alang2 membeli,bia menang memakai...aku bli trus NORTON INTERNET SECURITY 2007!haaaa...amek!pueh ati!mahal la skit,sbb mende neh br kua lan 9 aritu...nak bli straight kat web page die..mmg mahal,dekat 9ribu yen tp,search kat amazon dpt la dekat 6ribu yen...bleh la...mmg ah makan duit skit...utk keselamatan komp..bia la...

oh yer...byk da org suh gune modzilla bile nak surf tenet,tp aku lagik suke ie sbb modzilla tuh byk mende xleh gune,lagi pon page die,xsedap mate aku pandang(poyo!) :p

so,skang...komp aku da ade guardian!!!yeahhhh!!!

3 comments:

Anonymous said...

hoaiihh...
akhirnye itik lanun ini membeli original...
jgn laa jadik lanun lagi tau... itik lanun umpama itik yg pakai penutup mata sebelah...
tu laa..awk tau buat letrik je... kompiter kena blaja gak... tanpa kompiter, letrik tade tau...
ok laa.. pasni jgn jadi lanun lagi yehh..nanti ade kesempatan, saye suh awak donlod mende lain... hikk
nyuuuuuuuuu~~~

Anonymous said...

bukan saja virus flu dan virus IT yang menganggu ketenteraman kita, jerebu juga menambah sakit kepala.

---------------------------
sungguh syahdu suara takbir,
mengenang bonda yang lama pergi,
ucapan salam lahir dibibir,
apakah terjawab oleh yang sudi?

ketupat rendang akan terhidang,
buat santapan dipagi raya,
apakah pasti rindu ku hilang,
dapatkah ku temui Ramadhan seterusnya.

Salam lebaran buat yang ku kenang walaupun tidak mengenal rupa, tapi cukup sekadar mengenali budi bicara dan pekerti mulia.

err_quek said...

raksase ijo:
*senyum* mekaseh di atas igt tu...slamat raye..