Monday, October 02, 2006

murtabak!!!!

hohoho..mmg aku da x betol..
ni sah aku ngidam mutabak daging neh...erm,wahai umat manusia yg berposa di oita,tiada siapakah yg reti membuat murtabak?buat kan la...saya mahu!!!

bukan pe,ble time2 ramdhan neh..satu bende cam wajib lak,aku telan mende alah tu...yg pelik nyer,bukan tahun ni 1st time aku posa kat jepon neh..tahun lepas,rilek je(walopon ade gak la ngidam nyer mende tuh tp leh kontrol)...

tp kali ni,mungkin la sbb nyer aku da pose(ahe!) 3ari kat mesia..so,tetiap ari gi bazar ramadhan tuh,kompom ade bun(bahagian) murtabak utk aku,ayah aku siap bli..muehehe...ntah bile stat suke mende makanan satu neh,aku kurg pasti la...

dlu duk seratas(hostel ms aku f.4-5),tetiap ari naik bas skola,xpon klo da malas,aku oder jek kat org len bli kan mende neh...cumenyer,dlm byk2 murtabak yg wujud dlm dunia yg pernah aku makan,yg paling besh tuh yg sorg pakcik neh jual kat batu gajah neh..pi la mane2 pasar mlm,mmg ade pakcik neh jual...dr aku kecik sampai da beso-lebo neh,ade lagik pakcik neh niage...

ahehehe...aku ade ngadu kat mak aku,pasal kepingin makan mende neh..mak ckp..
"buat la sendrik!"
aisey...mother...i kennot ar...i kompom mende neh dr murtabak jd roti canai dlm die ade daging...muehehehe...
(nih kate2 org malas,jgn tiru ar)

6 comments:

Anonymous said...

intan,

dalam satu minngu tu dah dua kali saya buka puasa dgn memakna murtabak. Saya beli dari kedai yang ter popular di Singapura - "Jalan kayu". Disana terdapat dua kedai, so saya beli dari dua kedai tersebut untuk membuat perbandingan.
Disatu kedai tu rasanya sedapa tapi layanan bad, di kedai lagu saya layanan first class dan diberi kita bubur daging percuma, tetapi rasanya so so.

So, kalau intan dan anda di luar sana, kedai mana satukah yang menjdai pilihan - please meail me
mojiah709@hotmail.com

Anonymous said...

intan,
(sorry my malay is abit tak strong la - so please ignore the posting I made earlier).

dalam satu minngu tu dah dua kali saya buka puasa dgn memakan murtabak. Saya beli dari kedai yang ter popular di Singapura - "Jalan kayu". Disana terdapat dua kedai, so saya beli dari dua kedai tersebut untuk membuat perbandingan.
Disatu kedai tu rasanya sedap tapi layanan bad, di kedai lagi satu, layanan dia first class dan kita diberi bubur daging percuma, tetapi rasanya so so.

So, kalau intan dan anda di luar sana, kedai mana satukah yang menjadi pilihan - please email me
mojiah709@hotmail.com

err_quek said...

aisey cik raksase ijo..u duduk singapore kan?mane la saye tau kedai murtabak besh kat singapore..yg sy slaloo dok makan tu pon jual kat pasar2 malam jek..hiks :p

Anonymous said...

owhh... saye mmg terer buat murtabak... bukan je ayam, daging dan arnab... itik pun kadang2... shedappnyeee....
intan nak blaja? owhh, tade masalah.. saye tak kedekut ilmu...

cara2 buat murtabak itik...

satu set alat memasak
satu set bahan memasak
minyak secukup rasa

campur semuanye, goreng ... pastu... gembo2... hohoho...

jadik laa murtabak itik gembo2...

AbGJaS said...

Hi Mas,

Wah! Begitu sekali keinginan Mas terhadap murtabak ye..bawah sikit dari tahap mengidam tu..

Tak pe lah, nanti kitorang try kirim guna DHL ke, FedEX ke.. tak pun guna emel. Amacam?

err_quek said...

ary: aah!very the LOGIKKK!huh

abgjas:ha ni pon agak LOGIK!:p