Saturday, October 07, 2006

sebuk ke?..eh xla! =P

ya...bagaimana dgn posa kalian suma?ada lompong ka?emm..klo pompuan itu..well biasa la..lumrah alam...tp to guys,ai..xkan lompong gak?hahaha(aku sewel!)

sori la geng,terbia lak blog ni,ekcelli ade jek entry aku taip,tp x ter-publish jek sbbnyer aku rs cam xbesh jek utk korg bace..hehe..hmm..da dekat sminggu lebey posa kat sini..maa..heiki-heiki(da biase da)..xde la homesick ke hape..cume adela aritu(muke merah) ter-mengidam giler ngan murtabak..skang ni,xde la tringin sgt...

siang td,aku membantu bal tolong masak pisang goreng utk matsuri di pekan oita ni.ekcelli,bal tu membantu azie yg terpakse balik ke mesia sbb nak uruskan hal die.menurut sumber yg diberitau,kitaorg just dtg tempat matsuri(perayaan kot) tu,then tolong ajarkan dak jepon neh cara masak goreng pisang tu...so,igt,xde la penat sgt,lagipon bab2 menjual ni,sume pihak urusan kate derg yg urusan..so,menapak la kitaorg pepagi bute kat pekan tuh...hish!bermasalah skit.pengurusan die x bape bagos...sampai2 jek kat dapo die,rupenyer pisang yg da masak giler yg derg beli!adus!mane sedap!tapi,derg ni nak gak pisang goreng,siap bg resepi kat kitaorg(mcm kitaorg xreti jek goreng pisang,huh!)..so,kitaorg...bal,k.ayu,kjaja dan aku pon beroperasi..huh!gyakuni(terbaliknyer),kitaorg yg masak,xde pon dak jepon yg diura-urakan nak masak mende tuh...mmg la,nak ngamok je time tuh...pastu da penat goreng 100biji(belah 4=400ketol),tetibe,ade ke derg suh kitaorg jualkan plak..waduhhhh!!!penatnyer...tekak aku da dahage x hengat...mase kat tepon,kate tolong ajar masak je..neh!jd lain lak...namun at the end,dpt kami mengelat dgn gaye yg paling sopan skali...hahaha :p
pisang goreng tuh,klo jual kat mesia,sah! xlaku..mitame(rupa)die xlawa,ye la pisang yg da terlampau ripe,digoreng..sah2 la lembik ngan serap minyak..tp,bile usha kat yatai(gerai),terharu lak sbb laku jugak la...

dah autumn ke skang ni kat oita ek?sejuk semacam je skang..la ni pon,aku da stat pakai sweter bulu kambeng lam umah ni,cume blom sampai tahap pakai stoking jek...kat lua,2-3 arini ni,angin kuat jek..mcm angin taufan pon ade gak..maa,mungkin tgh time penukaran musim la tu..

td,pas berbuka..aku tonton satu bangumi kat tb ni...pasal perdebatan tteuka,antara menteri2/ahli politik jepon neh...suke tgk pengacare die...mr minomonta...cr penyampaian yg bijak,pastu,reseach die ttg soklan nak kasi org2 politik ni terang sume yg rakyat2 biase nak tau sgt..dan cr die summarise;siap kasik cadangan kat derg ni..aku rs sgt bijak dan mmg ade betol nyer...paling suke bile,die sentuh bab kebajikan org yg handicaped/rehabilition...sampai xterjawab menteri tuh...bagos2,aku siap tepok2 tgn lagik...suke2!(tepok tgn lagik)..bg aku,rancangan camni patot ade kat mesia(eh,da ade kut,maybe aku je xtgk..haha)...ble ade rancangan camni,secare x langsung org dpt gambaran/pengetahuan xbyk pon skit jd la pasal negare sendri...then,dr cr derg menteri2 pertahankan derg nyer hujah,dr situ,judge la,betol ke x..aku tgk2 je rancangan tu...kire dlm 45% paham ler jugak ape yg derg ckp(ok,bahse jepon aku masih lemah :(! )

owhhhh..panjang lak membebel entry yg satu ni..da la ek.nnt korg xlarat bace lak.
*ade sesuatu dlm ati,tp xpat nak dinyatekan,ditunjuk kan..hmm...bersabar lagi la intan...

4 comments:

Anonymous said...

heh.. ngopngoengek.. mende lompong? :<

pisang goreng ke goreng pisang? ckp jer laa tak reti masak, salahkan pihak pengurusan lak.. tahpape...

sweater itik tade?

haa... tau pun bahse jepun tu lemah... tak reti2 nak blaja dari saye yg terer nih? sebelum blaja, kena panggil panggilan yg awak kena panggil setiap kali awak kena denda... hohoho... saye tunggu.. hohoho...

entry tahpape... nongoegek... kan bagus buat entry resepi masakan... blekkkkkkk

err_quek said...

pekehal nyer awak neh?sekeh kang! awak ngokngeeeek!

AbGJaS said...

Hi Mas,
Abgjas nak menyampuk nih.. yg betul, pisang goreng.

Sebenar2nya, merangkak2 juga abgjas baca tulisan Mas ni sbb byk short-forms dan slangs yg abgjas tak terbiasa.

Tetapi kesan baiknya, byk pulak yg abgjas dah tahu 'skang'..hehe..

Siapa yg yg mkn pisang goreng tu, org jepun juga ke?
Abgjas memang sangat tak gemar makan pisang goreng lembik.

Aisey Mas..posa-posa ni teringat pulak nak makan pisang goreng..

err_quek said...

ahehehe(muke merah)...sori abgjas,mmg saye bermaslah bahse...xpe2,bleh ah abgjas paham shortform2 yg biase dak2 skang gune...haha

haah..derg la yg makan...dgr citer,pisang goreng tu,laku gak...gasak ah...xsedap pon derg bli gak..sian derg..