Wednesday, February 24, 2010

once marked,consider out

wondering.
mcm mana nak convince kan diri sendri to trust other people(i.e. strangers) tanpa ade rs syak wasangka yg mendlm?

lately byk nau crite psl prangai certain org yg nampak baik,tp at the end turn out jd makhluk tuhan yg terjahat dlm dunia.
ade yang nyaris2 nak kene tipu duit la,nak kene bw lari la,nak kene rape la (nau'zubillah),dan memacm lagik.

ok.aku brcakp mcm bunyik kearah satu gender jek,tp ekcelli 2-2 sebenarnyer.ade case,sorg laki ni kene buat ngan sorg pompuan ni,sampai kene paksa kawen ngan pompuan tu,padahal die da bertunang pon dgn org lain.kesian....

makin byk org yg susah nak dipercaya la skang.aku rs la.
wait.
bukan nak kata aku ni suke pk negative pd org,tak mcm tu.yg ni aku judge,berdasarkan pemerhatian dr org sekeliling.

tp tu la.

nak put a trust in someone tu kene amek risiko.
klo xbg langsung kang,xjd keje plak dak?
takut nnt jd,yg dikendong tercicir,yg dikejar lintang pukang.

aku ade gak,dgn unsur2 cerita/pemerhatian aku dr org sekeliling ni,sket-byk pengaruh aku nyer cara nak bg trust kat org.whenever aku meet dgn strangers,aku akan merase sgt ayashi(pelik or curios)dgn tindak tanduk die .
1st imppresiion sgt penting bg aku.
once broken mase 1st impression tu,trus kene marked ah.
once get marked,aku akan seboleh2nyer akan menghindarkan diri dr mereka supaya x menyusahkan aku dikendian ari.(aku byk pengalaman dgn org2 sebegini,so,nak bg pale xsemak,better hindarkan diri trus)

agak2 nyer la kan,tu la psl aku ni mcm katak bwh tempurung kot?
heh.

2 comments:

Anonymous said...

Hi Intan,

memang susah nak percaya orang kan. sebab dorang ni ada macam macam jenis...ada yg baik tapi entah lah nak cakap cam mana...penting kita kena kenal dan tahu hati budi dorang dgn mendalam dulu.

Its me greeny (Jae)

err_quek said...

salam.
wahhhhhhhhhhhhhhhhh~~~
cik raksasa ijo!!!! :D

miss your comment la...hows life?
bace blog raksase ijo,asyik crite psl pooh jek...haha..