Sunday, November 29, 2009

datang dan pergi...

kadang-kadang aku rs fed up dgn keadaan...rs bosan dgn keadaan yg blaku terutama nyer dlm idop aku ni dan jugak sekeliling...

tapi,bile di fikirkan balik,bapak bengong nyer aku bile mane dok mempertikaikan mende yg mmg lumrah...
ye la...
setiap permulaan mesti ade pengakhiran nyer...
setiap yg dtg mesti pergi..
setiap yg diterima kene dilepaskan...

cume nyer,aku rs sedih sbb permulaan yg aku rs indah/best mesti berakhir dgn trajedi yg memakan diri sendiri...

mungkin sbb kan dgn kedaan camni,aku amek langkah senyap.
dan berharap keadaan akan pulih sehingga otak aku bleh fikir "xde mende ah,chill~"
sbb keadaan jugak,aku mcm trauma,takut nak start new keadaan dlm idop aku sehingga org2 lain risaukan aku
dan kerane dek keadaan kot,aku takut nak bg trust aku kearah positive..

aku cuba berubah,tp byk mane sgtlah perubahan yg aku leh capai?
sbb at the end,keadaan lama tu akan buat aku rs nak giv up.
bile mane aku br nak selangkah ke keadaan baru,yg lama tu dtg menyemakkan keadaan yg baru nak terbentok...
salah ke aku assume kan yg lame da mati,tapi yg skang nak bentuk ni akan wujud?

tp kene igt gak kan...
qada' dan qadar tu sume urusan tuhan...
sape aku nak tidakkan tu sume...
kenape nak salah kan keadaan klo yg terjadi asalnye dr aku gak kan?

cume nyer skang,
i need a break.
bg peluang otak aku berputar secare logik dan rasional.
dan klo bleh aku nak lepaskan sume rs dgn menangis sbb sampai la ni,setitik pon xkua lg.

ke ekcelli
aku da move on?

good.

No comments: