Monday, November 09, 2009

die da xde...

salam sumer...

hmmm...tatau nak crite camne...br sabtu lepas keluarga aku da kehilangan sorg member...adik bongsu mak,acu da slamat kembali ke rahmatullah...arwah meninggal sbb met with an accident time arwah nak gi kerja...subuh,6 pagi lebey...

ekcelli umur arwah dgn aku xbyk beza,die pergi mase die umur 29tahun...bleh dikatekan kitaorg membesar besame...cume nyer,arwah ni org nyer pendiam,cara die nak dekat ngan org dgn menyakat/bergurau dgn org...series,dlm sehari ade la few words yg bleh dgr dr mulut arwah...

aku agak terkilan bile mane tgk cara arwah pegi...sedih sungguh...mase aku tgk arwah kat hospital,die idop pon atas bantuan mechine...mmg dr. ckp pon derg xleh nak buat pape since brain acu da xberfungsi...melihatkan kedaan arwah yg terseksa,kemudian keadaan opah yg xsehat tp gagah bersengkang mata temankan acu aku,kami satu keuarga decide to just let him go...terang baik2 kat opah,walopon opah mmg klo boleh nak biakan acu dgn mechine tu...bayangkan...jantung yg berdenyut turun naik...lepas mechine tu dibuka,hanya xsampai 5minit..tetibe berenti...ya allah...xdpt aku nak crite mcm mane aku ,famili rs saat tu...

arwah da kawin,anak 2 kecik2 lagik...sedih bile tgk anak arwah br 3 thn siram kubur bapa die...sayu giler,tetibe aku terbayangkan mcm mane lah kedaan aku klo di tempt anak arwah...

alhamdullillah,sume da selesai,urusan pengebumian arwah pon cepat je selesai...cume ye lah,manusia ni kan...bile da xde,br kite terase kehilangan/kepentingan/kasih sayang die....aku paling terase bile klo ade kenduri2 ke,acu yg suke turun dapo,tarik aku adek beradek basoh pinggan same2...nakal die siram air kat kitaorg...mmg terase sgt time kenduri tahlil arwah tu...

ya allah,moga arwah acu ditempatkan pade sisi org2 yg beriman di sisi mu,ya allah
dan moga ko berikan petunjuk pade si pelanggar itu agar ade sedikit keinsafan dlm dirinya...
amin.
al-fatihah.

No comments: