Sunday, November 30, 2008

jgn menipoo sbb nnt die jd bebetol,kan da padan muke..

pade yg tau satu peberet-hobby aku: reading novels mesti tau pasal pe aku letak gambo atas ni....ekcelli nak fokuskan yg buku kulit kaler itam 5bijik tu...yeahhhhh....aku ade masalah nak tahan nafsu membeli buku crite yg aku minat secare pelahan2 sbb nyer...dlm dekat 3minggu,aku bli skali gus 5 bijik tu...iyerrrrrrrrr...ni klo bapak aku tau ni,die mesti dok bebel suh aku bersabar bace buku crite pelan2...buy-and-read one at a time,no,WITHIN a time!!!

inilah antare sebab aku nyer duit habis...tambah2 sejak dok jepun ni,bli buku kat amazon.com tu,just main2 click je..lg la giler aku membeli buku...owhhh..yg gamba atas tu jgn korg terpedaya dgn bilangan die...tu baru 1% je koleksi aku...ekcelli..ade 2kotak buku crite lam bilik aku ni,saje malas letak kat rak psl,aritu pindah kan..nnt nak balik-mesia sok senang,da masok siap2 lam kotak...haaa...belom masok lg dgn koleksi kat umah kat batu gajah tau!satu rak penoh buku crite aku jek...tu pon klo aku gi mintak balik kat sape2 yg pinjam buku aku yang xreti pulang tu..mmg ah,bleh bukak library aku rs!hiks!skang ni giler dgn series "twilight"..wohhhhhh...dlm series ni ade 4bijik yg mane saiz buku die quite gabak (payah tol nak angkot buku nih sbb gabak)..pages die pon bleh tahan gak la byk nyer...series,xleh stop bace buku neh...dan aku xtekejot sbb,skang aku da khatam secare overall 4-4 bijik buku ni dlm mase sminggu jek...aku rs aku demam ni pon psl da xsengaje ter-stay up bace buku ni...series ni siap ade movie lg..based on 1st book die...da tgk da..bg aku,crite die besh klo xbace buku die..agak kuciwa sbb aku da tau kisah sebenar lam buku,so,bile kat movie die tukar2 sket,aku rs xbrape besh...tapi,edward lam muvi nih ensom!maka,sile la sape yg suke mvi light2,tgk la crite ni...spoiler:its about love between two diffrent creatures,the cold and the warm ones.

bagi jek satu ari,klo crite die mmg menarik,800 muka surat buku aku bleh abehkan dlm mase sehari...yerp.aku nih speed reader wif a bit off twist..kehkehkeh..mane tah dpt ide ayat nih?!...aku bukan jenis yg bace every words setiap page...lets say,satu page tuh...aku hanye akan cr isi penting die ke or just bace part watak2 yg aku minat jek..so,mane2 part eleborate yg panjang2 ke minor2 watak ke,aku skip kan aje...tu pasal,satu buku aku bleh ulang sampai 10kali,sbb asal bace balik jek,ade jek new part yg aku tau,hahaha...pastu,setiap buku baru kene bace ending dlu,bace tgh2 die sket,baru aku akan start bace overall die...setiap cerite yg aku bace mesti syarat die ending mesti memenuhi kepuasan aku,psl klo tetibe ending cam tahpape (ie: heroin/hero mati,ending xde kaitan ngan crite,rupenyer yg baik adelah yg sgt jahat),aku akan menyumpah buku tu sambil terase penat teramat bace buku tuh...aku bleh sengih sorg2,gelak sorg2,nangis bile bace novel tau...means,hobby aku yg satu ni la yg bleh bawak aku ilang kejap dr realiti(erm..bleh lebey dikatakan...BERANGAN)...

dgn ni,secare kesimpulan nyer baru la aku paham pasal org akan suh aku control prangai aku yg satu ni...XCUKUP SABAR bile berkaitan dgn mende yg aku suker...

emm,da mmg begitu..terima je la....haha!

No comments: