Wednesday, June 11, 2008

ari rabu yg ujan lebat.

minggu lepas sungguh ler sebok nyer menyiapkan keje2 yg kene submit sblom berangkat ke osaka.yup!aku ade interbiu utk satu syarikat yg aku xjangke pon dpt...ekcelli,aku xmo masok sgt kaisya(company) ni sbb aku sudah pon membuat keputosan utk memilih jalan a atau jalan b(refer entry bawah)...so,memandangkan aku malas nak pk terok2 aku pon trus setuju nak gi interbiu kaisya nih...walaupun byk ekcelli alasan yg bagos utk aku xyah gi...hehehe
so,sbb aku xpon smangat sgt..xde la jumbi(persediaan) aku buat utk interbiu ni..lantak ler,aku harong masok je...skali...mcm2 plak peristiwa yg blaku...salah aku...salah paham sket...hehehe...last2 stuck la aku dan cik bal di hotel kat tgh2 bandar osaka tu(aisey..terlebey bajek tau)...tp,alhamdulillah..ade hikmah nyer kot mende2 slah paham ni...yg nyate nyer,xsangke lak aku mimpi mase dlm feri aku ngan bal dok hotel akan terlaksane gak aritu tu...hahaha...

rupenyer barulah aku tau bahawasenyer,interbiu yg aku pegi itu adelah final interbiu..fuh!cuak gak la...tp,aku slamber je la,psl xharap pon(bleh x cam bunyik blagak je ayat ni :p )...mase session aku ngan bal tu,cik yus,cik syai ,cik pisang(er..aku lupe name betol die),dan sorg cik dr okayama dai skali ade...maka bersame2 lah kitaorg bergementar menjawap ade test2 seperti brain test ngan simple-teknikal-test(yg ade 2soklan aku tatau jawpannyer..hiks)...
mase tibe giliran aku utk interbiu...hu~~...time tu,aku x expect yg mereka akan mengajukan soalan ala2 peluru perpandu kat aku..chet!aku da la xsedia dr segi mental...memuler,aku argue la jugak kan dgn derg..last2 psl aku pon da terase down..speselly bile soalan : "KENAPE KAMU GI SKOLAH?" kene kat aku...aku jawap la..tp bile cik tu,tanye lagi mende yg same pas aku da bg jawpan sampai 3 kali..aku trus bg senyuman kambeng je la kat beliau...bg aku,ni la interbiu paling nyampah&psyco aku da gi...

anyhoooo....aku da membuat keputosan memilih jalan B..yezzaaaa....knape?sbb aku rs ati aku kat situ...lagipon mak aku ckp,lagik la elok kite amek ape yang ade didepan mate,klo x nnt melepas dua2,padan muke sendri....ape tu...yg dikejar xpat,yg dikendong berciciran...ewahhhhh~~~ ....thank u sume yg memberi cadangan dlm komen di bawah...errr..yg pasti tu bukan mende kawen ke hape aaa...tu pasal menuntukan jalan mane yg aku kene pilih nnt...

wokeh.next entry i see u guys again aaaa...

4 comments:

LADesign said...

amende la yg ko da bt pilihan nh...ak x tau ...

Anonymous said...

wei..gomen..slh bg advice ari tu..
aku ingt ko 1st interbiu..ahaks..
ape yg ko slh paham ek??klo x mesti bleh ilangkn rindu kat aku...haha

AbGJaS said...

Hi Mas,
Plan nak kerja sana ke Mas?
Sini pon susah jg nk dpt kerja skrg..

err_quek said...

liza:aik?aku da explain kan kat ko aritu..

jiha:hahaha...xpa2...alehhh,ke ko yg rindu aku?

abgjas:nope.balik mesia abgjas...tu sume interbiu keje kat mesia =)