Thursday, January 03, 2008

eh?da tahun baru la!!! o_O 2008

shinen,akemashite omedetou!!!
(happy new year)
sedar2 jek da masok tahun baru ek...da ayah aku da slamat pon menerjah ke usia nyer yg ke 56 pade 1/1 aritu...aku tanye ayah...ayah rs ayah ansem lagik x di usia 56tahun?dan jawapan beliau:ehhhh....bertambah2 ansem nyer....hahahaha(bagos ah,anak nyer chomei,bapak nyer ansem :p )

lama kan?aku x men apdet...ekcelli da stat cuti winter da sminggu lebih yg lepas...biasala,makin cuti,makin bertambah2 nyer bz aku...bukan bz blaja ke hape(walopon 2 lab repot menanti,yabee!!!xsentuh pape lagik)...aku bz bercuti....
kali ni ke KYOTO
2nd time da sebeno nyer...kali ni melawat istana baru nesh,hani n yana....
perjalanan dimulekan dgn menaiki perahu eh feri ke atas...kene sampai osaka lu br bleh gerak gi kyoto...time kat feri,x-bleh-blah...aku mabok laut lak tetibe...hish...xbesh betol...yg pelik nyer,jejak selangkah je tanah(osaka)trus ilang pening2 lalat sume...ajaib betol...

kat osaka lak...husihhhhh....ade adengan xbleh dilupe...
da la osaka stesen tu besar giler...penat jalan cr center nyer stesen...degn beg masing2 yg gabak,dah tu xde elevator...dgn byk org nyer,pastu aku terjumpe lak pakcik kaunter info yg sombong(aku bengang ngan pakcik nih...cam malas keje je die nih)....
pristiwa bli tiket....
aritu da tanye cik yana,dr osaka nak gerak ke kyoto,beliau ckp 600yen jek,skali yg kami dpt lihat dr papan tande kat mesin bli tiket tuh 3670yen!!!!wehhhhh..bapak nye jaoh giler nilai2 tersebut...aku da keciwa da psl lari bajet :(....tp nak wat camna,da sampai osaka,nak patah balik kene naik feri (12jam ke oita)...adehhhh....memule tu dgn tatau nak bli tiket psl,xde plak butang menunjukkan rege ke kyoto...usha,sket makcik sebelah...then,men try n eror je la...yg pelik nyer kan,lepas bayo duit,yg kua dekat 12keping tiket..eh,asal byk sgt tiket keluar mesin ni?...bal tanye aku,aku lak buat teori,mungkin kite kene tuka2 12stesen ketapi masuk-kua br sampai kyoto kot...lagik skali aku pelik...bile nak sampai kyoto ni...psl cik yana ckp sejam je...tp klo da 12keping tiket ni...sampai bile nak sampai kyoto nyer ni...aiiiiii...aku ni terkene ajaran sesat ke...dgn muke kecewa x hengat,baik betol jek selepas aku baya duit tiket kat mesin,bal jerit!
"masss!!!!kite silap bli tiket ah!gi kyoto 540 yen jek!!!tgk papan atas pale ko!!!"jerit beliau...
aku dongak atas,"BABI...."..
tu je perkataan yg terkelua...walopon mmg kuang ajar perkataan itu terkelua dimulot ku,tp tu je word yg paling sesuai menggambakn perasaan aku time tuh....penat aku da keciwa2 rupenyer,kitaorg salah bli tiket!!!!hish!rupenyer yg kitaorg bli tu tiket ulang2 alik osaka-kyoto 12kali...CHET!!!tp,alhamdulillah...seb baik dpt pulangkan balik,walopon rugi 200yen sbb kene charge servis pemulangan tiket...huh!tu la...kompiden lagik!
da setel sume,aku ngan cik bal melepek penat lam densya....sampai jek kyoto,trus gi simpan beg,cr tempat makan kat kyoto central stesen...wooooo.....lihat la aku dgn liar dan tamak nyer memandang kek2 yg ade...nih kedai bakeri kat stesen kyoto tuh,menarik kan cr die display?

5ari lepak sane...ari 3rd,aku ngan cik bal mengalami sakit perot yg xdiduga...isk,isk,isk...siap muntah2 lak tu..pesal tah...da rugi sehari kat kyoto...sempat jalan kyomizu dera..gion...sanjyo...tu je la...xsempat ke arashiyama :( (di mane aku ade menjatohkan sebelah kasot aku kat sungai di situ dulu)then,balik2 oita jek...yuki!!!snow turun lebat giler kat beppu...afif bw gi naik bukit kat beppu tgk snow...bapak lebat!!!cam ribut pon ade,sampai nak bukak mate pon xleh sbb snow kuat sgt...seb baik aku pkai baju belon sesiap...tahan la jugak....smalam ari jd kjaja...dear kjaja....HAPPY BESHDAY!!!

4 comments:

Anonymous said...

明けおめ、マスちゃん!m(_ _)m
wahh.. ke Kyoto ko ekk..
ptutle menyepi jek!
ahahah..jln sakan tu..
well, all best wishes to U in this 2008!
お互い頑張ろうね!
서로 노력하자!

AbGJaS said...

Salam Mas,
Nama bandar Kyoto tu abgjas baca masa bljr Geografi kat sekolah dulu. Nak jejak kat situ mungkin mimpi dalam mimpi...

Anonymous said...

wahh lebat plak yuki kali nie... apsallaa last year tak lebat gituk.. penat tunggu :D

selamat thn baru mas.. take care,kim slam kt bal kay.

err_quek said...

skang ni sgt lambat membalas komen2 anda...sori guys..my bad..

rubi:
yeahhhh...you too...happy new year,may this year bring something good in you =)

abgjas:
aaa...mmg la popular kyoto ini...klo sebut jepun jek..org akan relatedkan ngan tokyo dan kyoto aaa...serta DISNEYLAND...hehehe...
eh,still abgjas ade jek peluag nak gi sinik...kumpol2 duit lu...nak mai sini semntara sy kat sini bleh jd tukang guide(tp,better dont take me,sbb sure nyyer akan sesat!)

ktini:
wahhhhh...lama xdgr citer =)
slamat tahun br kat akak n famili jugaaa~...aah,tetibe jek lebat aritu kat beppu,xsangke betol...