Saturday, September 22, 2007

counting...(leaving mesia,back to oita)

2ari lagik....(tolak arini la)
da nak balik oita balik....hmmm...
60% xsabar nak balik sane
40%xmo balik sane =(...

mane x nyer aku akan meninggal kan segale nikmat makan yg besh(hahaha...),pastu segale siri2 drama yg aku ikot spanjang duk mesia ni(oh!maap yer,aku xlayan drama indon...mesia made only aaa..kecuali drama yusop-selam,xminat!),aku akan kembali merindu sore jerit pekik adek2 aku yg 4org ni,keseronokan menekan perot derg(cr terbaru nak kejot derg bangun tido/solat subuh..payah sgt! =P ),kenikmatan menonton tb dr kul 8pagi sampai 1pagi tanpa rs risau repot xsiap...dgr celoteh opah,bergosip bersame adek 2nd aku,jd madam sbb adek aku jd driver(hahaha),mintak duit kat ayah,makan lauk mak masak(uuuu..paling sayu nih)...

xbyk aktibiti yg berfaedah aku lakukan sgt spanjang duk mesia 1bulan lebey ni..oh yer,aku da berkenalan ngan anak jiran sebelah...xde la sblom ni derg xnah nak tego2 ke,tp skang da leh gelak2 riang ngan aku anak dare sblah umah neh...

erm...aku tau ade stgah kawan aku mungkin terase ati ngan aku sbb aku balik neh x bagitau derg...alih2 derg tau pon dr kawan2 rapat aku...aler...xkan ler aku nak buat pengumuman satu dunia aku kat mesia kan?kan?kan?so,mane yg sempat,dapek la ber-kontek2...

brg2 nak bw balik sane,rempah-ratos,nescafe 3in1 kaler merah(asal ek,nescafe jepon x sedap?),serai,sos cili,stok magi ,serbuk santan,asam jawe dan kuih raye peberet...almond landon(bli kedai jek),rempeyek(haa..ni spesel,mak buat )...serta yg penting,baju raye(nih lagik spesel,mak jahitkan)...

balik ni da kene stat balajo,sbb..ahehehe...aku ade beberape paper aku drop la..hu~~...mari tarik telinge sendri...da try nk blaja kat umah ni haaa...xbleh ler,dugaan nyer sungguh besar di mesia ini,aku xleh nak fokus langsung,tu atas meja kat living room bersepah paper padahal blajo nyer 2-3 kali jek(ni..ayah aku perli)

kire aku nyer semangat yg asyik homesick je sblom mai mesia nih telah di refresh!yaaaa...daku telah bersedia berjuang di medan perang!hihihi...

wokeh guys.
eh sblom tu...
abgjas,rubi..mekaseh ek.rs terharu plak komen yg lalu.

see u`ol in oita.

4 comments:

Anonymous said...

okaerinasaimase, ohime-sama! XP
ii no,ii no...
tomodachi desyo?
tama~ni amaete ki na yo!
jya ne, wakatta?
ki wo tsukete ne... XD

AbGJaS said...

Hi Mas,
Kuatkan azam utk terus belajar..
pergi merantau menuntut ilmu tu kira jihad lah... asal niatnya betul.

Mas minum necafe 3 in 1 kaler merah? Hehe..abgjas suka Nescafe breakfast...slurppp!!

Acid (mojiah709) said...

Mas,
you are not just leaving them behind without any beautiful memories. I am sure your family enjoys having you around.
save your tears and strive for the success you will achieve soon.
bring glory to you loved ones.
study hard and consistently, then you shall achieve!

err_quek said...

rubi:
mou modotta you!tadaimaaaaa~~~

abgjas:
sankyu abgjas...saye biase minum yg merah je la,prangai sy,klo da suke satu mende..mende tu je la saye adap...

cik raksase ijo:
yes,too many beautiful memories to remember..pray for me ya!